Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/253
Toate metadatele înregistrării:
Câmpuri Dublin CoreValoareLimba
dc.contributor.authorBularda, Nicoleta-
dc.date.accessioned2019-01-25T20:00:10Z-
dc.date.accessioned2021-03-01T11:23:57Z-
dc.date.available2019-01-25T20:00:10Z-
dc.date.available2021-03-01T11:23:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationBularda, Nicoleta. Aliaje metalice utilizate pentru fabricarea jantelor destinate autovehiculelor rutiere. Timişoara: Editura Politehnica, 2015en_US
dc.identifier.isbn9786065549173-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/253-
dc.description.abstractTeza de doctorat prezintă o contribuţie în domeniul elaborării aliajelor de aluminiu destinate fabricării jantelor auto, în special al aliajului de aluminiu 6082. Tema de cercetare aleasă are un caracter tehnic, iar rezultatele obţinute în lucrare pot răspunde unor probleme specifice ale tehnologiilor de fabricaţie a jantelor din industria autovehiculelor. Pentru realizarea temei propuse, am plecat de la ideea de reducere a greutăţii autovehiculului, mai exact, reducerea greutăţii jantelor auto, prin înlocuirea oţelului cu aliaje de aluminiu şi cunoscându-se că performanţele jantelor sunt strâns legate de proprietăţile mecanice, iar orice modificare a compoziţiei chimice, în scopul îmbunătăţirii structurii aluminiului, trebuie să se regăsească în creşterea valorilor proprietăţilor mecanice. S-au avut în vedere principalele aliaje de aluminiu folosite la fabricarea jantelor şi s-au determinat caracteristicile fizico-chimice a aliajului de aluminiu 6082 industrial, la temperatura ambiantă. De asemenea, s-a elaborat aliaju de aluminiu 6082 în condiţii de laborator, iar lingourile obţinute au fost supuse unui tratament de omogenizare la temperatura de 480 °C (470-510 °C), cu timp de menţinere de 14h şi răcire în curent de aer. Pentru încercări mecanice, probele au fost prelucrate prin forjare, acestea fiind încălzite la 400 °C (360-510 °C). Ulterior, s-a realizat modelarea matematică referitoare la determinarea intervalelor optime de variaţie a compoziţiei chimice asupra caracteristicilor calitative şi de rezistenţă, pentru aliajul de aluminiu studiat, atât în fază de laborator, cât şi în condiţii industriale şi determinarea intervalului oprim de variaţie a compoziţiei chimice, astfel încât să putem obţine valori superioare pentru caracteristicile mecanice, atât din punct de vedere calitativ, cât şi economic. Prezenta teză este structurată pe 7 capitole, din care 2 reprezintă o sinteză a informaţiilor din literatura de specialitate, referitoare la aliajele metalice utilizate în industria auto, cu precădere la aluminiu şi aliajele de aluminiu şi în special care sunt aliajele de aluminiu folosite pentru realizarea jantelor auto şi care sunt tehnologiile de fabricare a jantelor pentru autovehiculele rutiere şi tipurile de jante existente pe piaţă. Teza de doctorat se finalizează cu capitolul 7, în care se prezintă concluziile finale, contribuţii originale şi care sunt viitoarele direcţii de cercetare.-
dc.description.sponsorship„Această lucrare a fost finanțată partial din proiectul strategic POSDRU/159/1.5/S/137070 (2014) al Ministerului Educației Naționale, Romania, co-finanțat din Fondul Social European – Investește în oameni, în cadrul Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013”.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherTimişoara: Editura Politehnicaen_US
dc.relation.ispartofseries11 Ştiinţa şi Ingineria Materialelor;44-
dc.subjectAliaje metaliceen_US
dc.subjectFonteen_US
dc.subjectAutovehicule rutiereen_US
dc.subjectTeză de doctoraten_US
dc.titleAliaje metalice utilizate pentru fabricarea jantelor destinate autovehiculelor rutiereen_US
dc.typeThesisen_US
Colecţia:Teze de doctorat/Phd theses

Fişierele documentului:
Fişier Descriere MărimeFormat 
BUPT_TD_Bularda Nicoleta.pdf15.02 MBAdobe PDFVizualizare/Deschidere


Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.