Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/257
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChiriac, Ionuț Adrian-
dc.date.accessioned2019-01-25T20:19:38Z-
dc.date.accessioned2021-03-01T11:09:01Z-
dc.date.available2019-01-25T20:19:38Z-
dc.date.available2021-03-01T11:09:01Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationChiriac, Ionuț Adrian. Contribuții privind interacțiunea cu sistemele informatice de educație medicală pentru persoanele cu handicap auditiv. Timişoara: Editura Politehnica, 2015en_US
dc.identifier.isbn9786063500206-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/257-
dc.description.abstractTeza identifică tehnologiile și modalitățile cele mai adecvate, pentru a înlătura bariere de comunicare în domeniul e-health pentru oamenii cu handicap auditiv, prin studiul și implementarea unei aplicații care să faciliteze persoanelor cu handicap auditiv accesul la informație și educație medicală. Lucrarea descrie etapele parcurse și provocările ridicate de crearea unei aplicații de educație în domeniul sănătății orale în paralel prin cele două tehnologii posibile la ora actuală – avatar animat și avatar video. Obiectivul principal al cercetării este analiza comparativă globală între tehnologia animată și tehnologia video utilizate în sistemele de educație în sănătate pentru surzi care utilizează Limbajul Mimico Gestual.Cercetarea paralelă descrie în prima etapă analiza fazei de creație a colecțiilor de date medicale particularizate în limbajul semnelor necesare pentru proiect, urmată de fazele de studiu a arhitecturii și realizarea practică a aplicației, fiind finalizată cu analiza rezultatelor experimentului desfășurat în mediul școlar. Rezultatele studiilor cu privire la colecțiile de date, arhitecturile și aplicațiile paralele realizate prin cele două tehnologii reprezintă o premieră și pot fi utile în viitor în ceea ce privește soluțiile și alegerile tehnologice pentru dezvoltarea unor astfel de aplicații cu avatari. Rezultatele studiilor desfașurate în mediul școlar reprezintă și ele o premieră și pot fi utile în ceea ce privește opțiunea pentru una din aceste tehnologii și pentru eficientizarea concepției, pentru acest gen de proiecte în educație în viitor. Cercetarea doctorală presupune două noi teme reieșite pe parcursul desfășurării proiectului: un nou concept - metacuvintele LMG împreună cu o metodă inovativă pentru editarea lor informatică și o aplicație care mărește accesibilitatea prin particularizarea mesajului transmis în limbaje regionale. Proiectul doctoral, aplicațiile și rezultatele studiilor realizate reprezintă un pionierat și pot constitui o bază pentru dezvoltarea unor proiecte și studii viitoare în domeniul aplicațiilor cu avatari utilizate în educație care transmit mesaje în limbajul semnelor.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherTimişoara: Editura Politehnicaen_US
dc.relation.ispartofseries14 Calculatoare și Tehnologia Informației;29-
dc.subjectRealitate virtuală-
dc.subjectSimulatoare medicale-
dc.subjectComunicare asistată-
dc.subjectPersoane-
dc.subjectEducație medicală-
dc.subjectLimbaj-
dc.subjectTeză de doctorat-
dc.titleContribuții privind interacțiunea cu sistemele informatice de educație medicală pentru persoanele cu handicap auditiven_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Teze de doctorat/Phd theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BUPT_TD_Chiriac Ionut.pdf8.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.