Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/307
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Maistor, Sorin-Ioan | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-31T13:03:03Z | - |
dc.date.accessioned | 2021-03-01T11:08:28Z | - |
dc.date.available | 2019-01-31T13:03:03Z | - |
dc.date.available | 2021-03-01T11:08:28Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Maistor, Sorin-Ioan. Cercetări privind modificările din lanțurile logistice la variațiile de cerere în industria producătoare de componente auto. Timişoara: Editura Politehnica, 2015 | en_US |
dc.identifier.isbn | 9786065549142 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/307 | - |
dc.description.abstract | Prezenta teză abordează o temă de mare actualitate pentru industria producătoare de componente auto şi cea de asamblare a autoturismelor, răspunzând unor nevoi specifice ale managementului lanţurilor de aprovizionare, de reducere a implicaţiilor variabilităţii cererii manifestate în structurile complexe specifice industriei. Scopul acestei lucrări îl reprezintă analizarea comportamentului lanţurilor logistice la perturbaţiile apărute la nivelul cererii şi a modului în care acestea se transferă în amonte între verigile componente, în vederea oferirii unor soluţii de ameliorare. Astfel, s-au definit obiective la nivelul fiecărui capitol, fiind efectuată o analiză bibliografică temeinică a referenţialului de specialitate pentru a înţelege cadrul global actual al problematicii, etapă ce culminează prin oferirea unei definiţii proprii a efectului lovitura de bici, ce caracterizează amplificările în variaţiile cererii pe măsura parcurgerii lanţului logistic. În completarea demersului, s-a dezvoltat un model matematic propriu de previziune prin asocierea metodei netezirii exponenţiale cu modele autoregresive, ce prezintă în final un grad de eroare sub 10%; o cercetare calitativă sub forma interviului individual semi-structurat cu persoane din top management pentru a înţelege modul existent aplicat de abordare a problematicii; apoi fiind elaborat un model de simulare a unui lanţ logistic pentru o structură generică, dar care analizează şi măsoară fenomenul studiat, fiind propuse punctual soluţii de ameliorare. În încheiere, pentru a-i sublinia caracterul complex se prezintă două abordări diferite ale fenomenului, sub forma studiilor de caz, care arată relaţia invers proporţională dintre efect şi reducerea costurilor pentru un anumit specific de repere, respectiv confirmă transferul variaţiilor şi către alte industrii, în afara celei studiate. Realizarea cercetării teoretice şi aplicative din această teză constituie un aport adus domeniului ştiinţific şi industriei, materialul oferind perspective viitoare şi direcţii de dezvoltare concrete. | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Timişoara: Editura Politehnica | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 16 Inginerie şi Management;12 | - |
dc.subject | Automobile | en_US |
dc.subject | Lanțuri logistice | en_US |
dc.subject | Management strategic | en_US |
dc.subject | Componente auto | en_US |
dc.subject | Teză de doctorat | en_US |
dc.title | Cercetări privind modificările din lanțurile logistice la variațiile de cerere în industria producătoare de componente auto | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Teze de doctorat/Phd theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_MAISTOR Sorin.pdf | 8.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.