Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/3593
Titlu: | Analiza influenţei parametrilor liniilor electrice aeriene asupra regimurilor tranzitorii provocate de avarii în subsisteme electroenergetice |
Autori: | Căta, Iulia |
Subiecte: | Linii electrice aeriene Conductoare multifilare Câmp magnetic Modelare matematică Inductivitatea liniilor electrice Regimuri tranzitorii Simulare numerică Ecuaţii Maxwell Teză de doctorat |
Data publicării: | 2012 |
Editura: | Timişoara: Editura Politehnica |
Citare: | Căta, Iulia. Analiza influenţei parametrilor liniilor electrice aeriene asupra regimurilor tranzitorii provocate de avarii în subsisteme electroenergetice. Timişoara: Editura Politehnica, 2012 |
Serie/Nr. raport: | 6 Inginerie Electrică;29 |
Abstract: | Teza prezintă calculul inductivităţii interne şi exterioare în serviciu de secvenţă directă, respectiv inversă a liniilor electrice aeriene (LEA). Inductivitatea internă a conductoarelor multifilare utilizate la LEA s-a determinat numeric cu ajutorul pachetului de programe în element finit Vector Fields Opera 3D, ţinând cont de prezenţa inimii de oţel şi de faptul că firele de aluminiu sunt înfăşurate peste inima de oţel cu un anumit pas de înfăşurare. Deoarece în literatura de specialitate nu sunt prezentate caracteristicile magnetice ale inimii de oţel a fost necesară determinarea experimentală a caracteristicilor magnetice ale acesteia. S-a calculat numeric fluxul magnetic din interiorul conductoarelor LEA cu un strat şi două straturi, ţinând cont de paşii de înfăşurare reali ai firelor de aluminiu, iar rezultatele obţinute s-au comparat cu cele determinate experimental pentru validarea modelul numeric de calcul al câmpului magnetic. S-a calculat numeric inductivitatea exterioară conductoarelor LEA, ţinând cont de dispunerea reală a acestora pe stâlp. Comparând inductivitatea de secvenţă pozitivă (negativă) a LEA determinată analitic cu cea calculată numeric pentru conductorul cu un strat ţinând seama de prezenţa inimii de oţel şi de faptul că firele din aluminiu sunt înfăşurate elicoidal peste inima de oţel a rezultat o valoare mai mare cu aproximativ 19%, deci neglijarea faptului că firele de aluminiu sunt înfăşurate peste inima de oţel şi prezenţa acesteia conduce la erori inacceptabile. Pentru a analiza modul în care parametrii longitudinali ai liniilor electrice influenţează componenta liberă din curenţii de defect s-a simulat numeric, utilizând mediul de programare Pspice, regimul tranzitoriu provocat de scurtcircuite trifazate. |
URI: | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/3593 |
ISSN: | 1842-7022 |
Colecţia: | Teze de doctorat/Phd theses |
Fişierele documentului:
Fişier | Descriere | Mărime | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_Cata Iulia.pdf | 9.89 MB | Adobe PDF | Vizualizare/Deschidere |
Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.