Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/3918
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLontiş, Nicolae-
dc.date.accessioned2021-10-04T10:42:52Z-
dc.date.available2021-10-04T10:42:52Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationLontiş, Nicolae. Cercetări teoretice şi experimentale privind cogenerarea cu motor m.a.i., funcţionând cu bio-combustibil. Timişoara: Editura Politehnica, 2008en_US
dc.identifier.isbn9789736257667-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/3918-
dc.description.abstractTematica genearală a acestei teze o constituie studiul unei tehnologii viabile atât din punct de vedere tehnic, cât şi economic, de cogenerare cu motor diesel folosind biocombustibili şi amestecuri de biocombstibili in motorină. Scopul este de a cerceta diferitele posibilităţi de variaţie a aportului biocombustibilului în motorină şi efectul asupra variaţiei eficienţei procesului în corelaţie cu gradul de poluare dezvoltat Lucrarea abordează interdisciplinar o cercetare legată de dezvoltarea cunoaşterii într-un domeniu prioritar şi anume cel al valorificării surselor complementare şi regenerabile de energie. Tehnologia propusă este curată, în sensul limitării emisiilor poluante, concomitent cu generarea controlată şi neutră de CO2. S-a realizat sistematizarea stadiului actual al cunoaşterii şi evaluarea practicilor actuale, în scopul identificării soluţiilor optime de aplicare a cogenerării cu funcţionare pe amestecuri de biocombustibili şi motorină. Sunt descrise efectele principalelor noxe şi gaze cu efect de seră emise de instalaţiile staţionare de cogenerare, ce prezintă risc semnificativ pentru om şi mediu, precum şi metode de diminuarea lor. Teoria a fost aplicată şi valorificată pe un stand experimental proiectat şi executat integral de către autor. Astfel, s-au experimentat, comparativ, mai multe tipuri de biocombustibili şi amestecuri, pentru fiecare set de măsurători fiind întocmite tabele şi grafice cu regimul de temperaturi ale gzelor de ardere, debit de apă, debit de combustibil şi evoluţia concentraţiilor poluanţilor CO, SO2, NOx. Pe lângă prezentarea în detaliu a instalaţiei de cogenerare pilot sunt descrise aparatele folosite la determinarea concentraţiei noxelor gazoase, echipamente de măsură şi control pentru temperaturi, respectiv diferite dispozitive anexe. Se indică şi un calcul economic şi se completează contribuţia şi cu perspective legate de potențialul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherTimişoara: Editura Politehnicaen_US
dc.relation.ispartofseries9 Inginerie Mecanică;48-
dc.subjectBiocombustibilien_US
dc.subjectMotoare Dieselen_US
dc.subjectMotoare cu ardere internăen_US
dc.subjectTeză de doctoraten_US
dc.titleCercetări teoretice şi experimentale privind cogenerarea cu motor m.a.i., funcţionând cu bio-combustibilen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Teze de doctorat/Phd theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BUPT_TD_Lontis Nicolae.pdf8.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.