Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/4016
Title: Utilizarea microagregatelor eoliene în componenţa unor sisteme complexe
Authors: Dubău, Călin Gavril
Subjects: Microagregate eoliene
Teză de doctorat
Issue Date: 2007
Publisher: Timişoara: Editura Politehnica
Citation: Dubău, Călin Gavril. Utilizarea microagregatelor eoliene în componenţa unor sisteme complexe. Timişoara: Editura Politehnica, 2007
Series/Report no.: 9 Inginerie Mecanică;6
Abstract: Teza de doctorat este orientată spre domeniul agregatelor eoliene mici şi aduce contribuţii în metodologia selectării soluţiilor tehnice competitive pentru piaţa în formare. Agregatul aeroelectric compus din turbina eoliană, generatorul electric şi sistemul de conducere-protecţie, este analizat ca o componentă a sistemelor energetice complexe în care conlucrează mai multe tipuri de surse. Lucrarea analizează această încadrare a agregatelor eoliene mici în sistemele complexe şi face o evaluare a consumului de energie pentru oferta energetică a amplasamentelor de interes pentru aceste microagregate. Se aprofundează, în teză, utilizarea modelului Weibull cu trei parametrii, utilizându-se o metodologie de generare a acestor constante cu ajutorul vitezelor medii evaluate pentru un amplasament. Pentru evaluarea puterii valorificabile de către turbina de vânt se demonstrează aplicabilitatea în proiectarea practică a unei noi metode, care constă în influenţarea puterii valorificate prin gradul de reacţie al turbinei. Analiza comparativă prezentată în lucrare arată că prin alegerea adecvată a gradului de reacţie al turbinei pot fi obţinute performanţe superioare faţă de metodele clasice de tip Betz.
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/4016
ISBN: 9789736254086
Appears in Collections:Teze de doctorat/Phd theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BUPT_TD_Dubau Calin.pdf12.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.