Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/583
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Iacobescu, Florin Mihai | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-08T12:01:00Z | - |
dc.date.accessioned | 2021-03-01T11:15:06Z | - |
dc.date.available | 2019-04-08T12:01:00Z | - |
dc.date.available | 2021-03-01T11:15:06Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Iacobescu, Florin Mihai. Cercetări teoretice şi experimentale privind cogenerarea cu motor cu aprindere prin scânteie, funcţionând cu GPL. Timişoara: Editura Politehnica, 2012 | en_US |
dc.identifier.issn | 9786065543508 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/583 | - |
dc.description.abstract | Planul de cercetare experimentală aplicat microcentralei de cogenerare a scos în evidenţă avantajele şi dezavantajele folosirii combustibilului lichid (benzină) şi gazos GPL. Instalaţia de cogenerare s-a putut încărca la valoarea maximă indicată de producător atunci când s-a folosit combustibilul lichid (benzină). La înlocuirea combustibilului lichid cu GPL, instalaţia de cogenerare s-a putut încărca maxim doar la 70 % (3,5 kW), deoarece la valori peste această încărcare, s-au manifestat instabilităţi ale motorului termic. Schimbarea tipului de combustibil a implicat modificarea sistemului de alimentare. Instalaţia experimentală a fost dotată cu un sistem de stocare a gazului petrolier lichefiat alcătuit din butelie, comutator, vaporizator, sistem adiţional de încălzire al vaporizatorului compus dintr-o pompă de recirculare, agent termic, sursă de căldură şi schimbător de căldură. Temperaturile înregistrate în punctele critice ale centralei de cogenerare, prezintă o creştere la înlocuirea combustibilului benzină cu combustibilul GPL Rezultatele au arătat că, atunci când s-a trecut de la alimentarea cu benzină la alimentarea cu GPL, eficienţa globală a crescut: - Pentru încărcarea de 2 kW în alimentare GPL, eficienţa a fost cu 0.6 % mai mare comparativ cu încărcarea de 2 kW în alimentare cu benzină; - Pentru încărcarea de 3,5 kW în alimentare cu GPL, eficienţa a fost cu 3,1 % mai mare comparativ cu încărcarea de 4 kW în alimentare cu benzină. - Consumul de combustibil a suferit modificări. Comparativ pentru cele două situaţii apropiate de încărcare electrică, consumul de combustibil GPL a fost mai mic decât cel pe benzină: - Pentru încărcarea de 2 kW în alimentare GPL, consumul de combustibil orar în medie s-a înregistrat 1,68 kg/h, în contrast cu situaţia de 2 kW în alimentare cu benzină, unde s-a înregistrat 1,97 kg/h; - Pentru încărcarea de 3,5 kW în alimentare cu GPL, consumul de combustibil orar în medie s-a înregistrat 1,92 kg/h, în contrast cu situaţia de 4 kW în alimentare cu benzina, unde s-a înregistrat 2,85 kg/h. Emisiile poluante au crescut la înlocuirea combustibilului benzină cu GPL. Comparativ cu situaţiile similare de încărcare electrică, emisiile poluante cresc în cazul folosiri GPL. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Timişoara: Editura Politehnica | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 9 Inginerie Mecanică;101 | - |
dc.subject | Maşini termice | en_US |
dc.subject | Motoare cu aprindere prin scânteie | en_US |
dc.subject | Teză de doctorat | en_US |
dc.title | Cercetări teoretice şi experimentale privind cogenerarea cu motor cu aprindere prin scânteie, funcţionând cu GPL | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Teze de doctorat/Phd theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_Iacobescu Florin.pdf | 6.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.