Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/6423
Title: | Proiectarea șI realizarea unui robot educațional în 4 axe |
Authors: | Iacob, Alexandru Vesa, Petru Kristof, Robert |
Subjects: | Robot educațional Imprimare 3d Mecatronică |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Universitatea Politehnica Timișoara, Facultatea de Mecanică, Departamentul de Mecatronică și Robotică |
Citation: | Iacob, Alexandru; Vesa, Petru; Kristof, Robert. Balint, Cosmin; Lovasz, Erwin. Proiectarea șI realizarea unui robot educațional în 4 axe. Timișoara: Universitatea Politehnica Timișoara, Facultatea de Mecanică, Departamentul de Mecatronică și Robotică, 2024. |
Abstract: | Acest proiect de licență detaliază dezvoltarea unui robot educațional pe 4 axe, realizat integral cu ajutorul imprimantei 3D. Scopul proiectului este de a crea o platformă accesibilă și eficientă pentru învățarea conceptelor de bază în robotică și programare. Designul robotului a fost realizat folosind software-ul de printare Creo 7, iar componentele necesare au fost imprimate 3D utilizând filament PLA, având astfel un cost redus și posibilitatea de replicare ușoară. Robotul este echipat cu motoare pas cu pas, servomotoare, ele fiind acționate prin plăcuța Arduino Uno, permițând controlul precis al mișcărilor pe cele 3 axe. Software-ul dezvoltat ușurează interacțiunea studenților cu robotul, dar și programarea acestuia. Testele efectuate au demonstrat funcționalitatea corectă a robotului în scenarii educaționale variate. Proiectul pune accentul pe necesitatea utilizării imprimantei 3D pentru crearea de echipamente educaționale accesibile și eficiente, oferind o bază solidă pentru îmbunătățiri și extinderi ulterioare în domeniul roboticii educaționale. |
URI: | https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/6423 |
Appears in Collections: | Lucrări de diplomă/Dissertations |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
IACOB Cătălin-Alexandru + VESA Dragoș-Petru_f.pdf Restricted Access | 4.84 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.