Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/680
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHaraszy, Zoltán-
dc.date.accessioned2019-04-16T10:06:41Z-
dc.date.accessioned2021-03-01T11:14:54Z-
dc.date.available2019-04-16T10:06:41Z-
dc.date.available2021-03-01T11:14:54Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationHaraszy, Zoltán. Cercetări privind interfaţa om-maşină cu aplicaţii în conducerea persoanelor cu handicap vizual cu ajutorul sunetelor. Timişoara: Editura Politehnica, 2011en_US
dc.identifier.isbn9786065543669-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/680-
dc.description.abstractAceastă teză își propune să aducă contribuții noi în domeniul interfețelor om-mașină destinate conducerii persoanelor cu handicap vizual cu ajutorul sunetelor. Autorul prezintă un sistem al cărui scop este de a asista deplasarea persoanelor cu handicap vizual, compus dintr-un centru de monitorizare și echipament portabil. Interfața om-mașină, dintre echipamentul portabil și persoana în cauză, se bazează pe noul concept de Realitate Acustică Virtuală (RAV), care poate asigura asistarea deplasării persoanelor cu deficiențe de vedere în medii necunoscute. La baza cercetărilor conduse stau funcțiile HRTF (Head Related Transfer Functions), care asigură legătura dintre o sursă de sunet, ce urmează a fi poziționată în spațiu, respectiv semnalele acustice ce ajung la urechile persoanei respective prin intermediul unor căști. În cadrul acestei teze a fost propusă un algoritm de reducere a dimensionalității funcțiilor HRTF. Este descrisă o metodă de măsurare a funcțiilor HRTF în planul orizontal și în fața individului, constând într-un număr de 37 de puncte de măsurare, în condiții apropiate de o cameră fără ecouri. De asemenea, teza propune două metode (una pentru o singură persoană, respectiv una pentru orice persoană) pentru interpolarea funcțiilor HRTF bazate pe rețele neuronale artificiale (RNA). Sunt prezentate interfețele software, ce asigură crearea unei RAV simple folosite în cadrul experimentelor de localizare, care validează structura RNA valabilă unei singure persoane, respectiv algoritmul de reducere a dimensionalității funcțiilor HRTF, și nu numai. De asemenea, este descrisă implementarea hardware și software a unui echipament pentru asistarea deplasării persoanelor cu handicap vizual pe rute precizate folosind RAV, care se bazează pe o placă de dezvoltare puternică la care se atașează o placă experimentală. Acest dispozitiv poate asigura, în momentul de față, conducerea unei persoane cu handicap vizual pe o rută prestabilită fără însă să indice poziționarea posibilelor obstacole, așa cum este descris în conceptul de RAV. La final, sunt enumerate atât concluziile și contribuțiile autorului, cât și posibile direcții viitoare de continuare a cercetării.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherTimişoara: Editura Politehnicaen_US
dc.relation.ispartofseries7 Inginerie Electronică şi Telecomunicaţii;39-
dc.subjectDeplasare asistatăen_US
dc.subjectPersoaneen_US
dc.subjectRAVen_US
dc.subjectRealitate acustică virtualăen_US
dc.subjectTeză de doctoraten_US
dc.titleCercetări privind interfaţa om-maşină cu aplicaţii în conducerea persoanelor cu handicap vizual cu ajutorul suneteloren_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Teze de doctorat/Phd theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BUPT_TD_Haraszy Zoltan.pdf5.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.