Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/880
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pop, Oana Anca | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-05T07:02:45Z | - |
dc.date.accessioned | 2021-03-01T11:24:08Z | - |
dc.date.available | 2019-09-05T07:02:45Z | - |
dc.date.available | 2021-03-01T11:24:08Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Pop, Oana Anca. Contribuţii privind evaluarea tarifului accesului la sistemul de transport. Timişoara: Editura Politehnica, 2009 | en_US |
dc.identifier.issn | 2066-5156 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/880 | - |
dc.description.abstract | Tematica tezei se încadrează în preocupările actuale din domeniul analizei şi optimizării regimurilor de funcţionare a sistemelor electroenergetice complexe, în condiţiile liberalizării pieţei de energie electrică. Teza tratează o serie de aspecte esenţiale ale preţului accesului la reţeaua de transport: alocarea cât mai echitabilă, riguros fundamentată, a costurilor legate de transportul energiei electrice, ţinând cont şi de posibilitatea apariţiei congestiilor şi cu înglobarea cheltuielilor legate de consumul propriu tehnologic (pierderile de putere). Principalele metode de alocare, aplicate într-o manieră originală, folosind instrumente soft consacrate şi proprii, sunt următoarele: metoda bazată pe matricele de sistem, metoda factorilor de distribuţie, metoda Bialek şi metoda Kirschen (ultimele două utilizând şi conceptul de trasabilitate). O atenţie aparte se acordă considerării pierderilor de putere, managementului congestiilor, inclusiv cele interzonale, şi transferului indirect de putere prin intermediul unui sistem tampon. Toate metodologiile elaborate au la bază a abordare teoretică riguroasă, finalizându-se prin realizarea şi implementarea unor instrumente soft de aplicabilitate generală, utile operatorilor de transport şi sistem (C.N.T.E.E. Transelectrica S.A. în cazul României). Aplicaţiile numerice concrete din cadrul tezei se referă atât la sisteme test consacrate, cât şi la subsistemul de Vest, Sud-Vest, Nord-Vest al sistemului electroenergetic al României, corespunzător Dispeceratului Electroenergetic Teritorial Timişoara şi, parţial, Dispeceratelor Electroenergetice Teritoriale Craiova şi Cluj-Napoca. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Timişoara: Editura Politehnica | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 3 Energetică;3 | - |
dc.subject | Sisteme electroenergetice | en_US |
dc.subject | Reţele electrice de transport | en_US |
dc.subject | Management energetic | en_US |
dc.subject | Sisteme electroenergetice interconectate | en_US |
dc.subject | Teză de doctorat | en_US |
dc.title | Contribuţii privind evaluarea tarifului accesului la sistemul de transport | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Teze de doctorat/Phd theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_Pop Oana.pdf | 16.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.