DSpace Repository

Contribuții privind interacțiunea cu sistemele informatice de educație medicală pentru persoanele cu handicap auditiv

Show simple item record

dc.contributor.author Chiriac, Ionuț Adrian
dc.date.accessioned 2019-01-25T20:19:38Z
dc.date.accessioned 2021-03-01T11:09:01Z
dc.date.available 2019-01-25T20:19:38Z
dc.date.available 2021-03-01T11:09:01Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Chiriac, Ionuț Adrian. Contribuții privind interacțiunea cu sistemele informatice de educație medicală pentru persoanele cu handicap auditiv. Timişoara: Editura Politehnica, 2015 en_US
dc.identifier.isbn 9786063500206
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/257
dc.description.abstract Teza identifică tehnologiile și modalitățile cele mai adecvate, pentru a înlătura bariere de comunicare în domeniul e-health pentru oamenii cu handicap auditiv, prin studiul și implementarea unei aplicații care să faciliteze persoanelor cu handicap auditiv accesul la informație și educație medicală. Lucrarea descrie etapele parcurse și provocările ridicate de crearea unei aplicații de educație în domeniul sănătății orale în paralel prin cele două tehnologii posibile la ora actuală – avatar animat și avatar video. Obiectivul principal al cercetării este analiza comparativă globală între tehnologia animată și tehnologia video utilizate în sistemele de educație în sănătate pentru surzi care utilizează Limbajul Mimico Gestual.Cercetarea paralelă descrie în prima etapă analiza fazei de creație a colecțiilor de date medicale particularizate în limbajul semnelor necesare pentru proiect, urmată de fazele de studiu a arhitecturii și realizarea practică a aplicației, fiind finalizată cu analiza rezultatelor experimentului desfășurat în mediul școlar. Rezultatele studiilor cu privire la colecțiile de date, arhitecturile și aplicațiile paralele realizate prin cele două tehnologii reprezintă o premieră și pot fi utile în viitor în ceea ce privește soluțiile și alegerile tehnologice pentru dezvoltarea unor astfel de aplicații cu avatari. Rezultatele studiilor desfașurate în mediul școlar reprezintă și ele o premieră și pot fi utile în ceea ce privește opțiunea pentru una din aceste tehnologii și pentru eficientizarea concepției, pentru acest gen de proiecte în educație în viitor. Cercetarea doctorală presupune două noi teme reieșite pe parcursul desfășurării proiectului: un nou concept - metacuvintele LMG împreună cu o metodă inovativă pentru editarea lor informatică și o aplicație care mărește accesibilitatea prin particularizarea mesajului transmis în limbaje regionale. Proiectul doctoral, aplicațiile și rezultatele studiilor realizate reprezintă un pionierat și pot constitui o bază pentru dezvoltarea unor proiecte și studii viitoare în domeniul aplicațiilor cu avatari utilizate în educație care transmit mesaje în limbajul semnelor. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 14 Calculatoare și Tehnologia Informației;29
dc.subject Realitate virtuală
dc.subject Simulatoare medicale
dc.subject Comunicare asistată
dc.subject Persoane
dc.subject Educație medicală
dc.subject Limbaj
dc.subject Teză de doctorat
dc.title Contribuții privind interacțiunea cu sistemele informatice de educație medicală pentru persoanele cu handicap auditiv en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account