dc.description.abstract |
Într-o eră dominată de dispozitive și aplicații mobile și colaborative, de
lumi virtuale și de realitate augmentată, asistăm la schimbări fundamentale în
educație. Se simte din ce în ce mai mult nevoia unei regândiri a procesului de
predare învățare, în concordanță cu aptitudinile și nevoile de învățare ale
studenților „crescuți digital”, adaptate ș i încurajând dezvoltarea competențelor. Se
impun tot mai mult noile abordări educaționale, cum ar fi învățarea mixtă (blended
learning) sau clasele inversate (flipped classrooms) integrând instrumente de
media sociale, resursele educaționale deschise (Open Educationale Resources) sau
cursurile online masive deschise (Massive Open Online Courses).
În acest context complex, scopul principal al cercetării derulate este acela de a
explora soluții noi pentru proiectarea și implementarea de medii eficiente de
înv ățare, fundamentate pe noile tehnologii și practici educaționale.
Rezultatul final al cercetării este proiectarea, implementarea și evaluarea unei
platforme educaționa le inovative, numită Cirip, bazată pe tehnologia
microblogging, care să integreze noi tehnologii și practici educaționale și care să fie
utilizată în învățarea formală și informală.
În derularea cercetării doctorale și în dezvoltarea platformei educațional
e Cirip este
utilizată metodologia cercetării bazate pe proiectare (Design Based Research
Methodology).
Pornind de la noile tehnologii și teorii educaționale identificate, se propune un
model conceptual de mediu de învățare deschis (Open Learning Environm ent), care
include zece caracteristici, respectiv principii, din categoriile pedagogice, sociale și
tehnologice.
Sunt prezentate o analiză a arhitecturilor și caracteristicilor platformelor de
microblogging existente, precum și rezultatele a două studii p rivind integrarea
noilor tehnologii și a microbloggingului în învățământul superior din România, ale
căror concluzii contribuie la formularea cerințelor platformei educaționale.
Modelul de mediu de învățare deschis propus este mapat pe cerințele unei
plat forme de microblogging, pentru care se prezintă arhitectura, implementarea și
caracteristicile. Mediul Cirip este validat prin studii de caz educaționale formale și
informale și este evaluat impactul în învățare și dezvoltare profesională. |
en_US |