dc.contributor.author |
Căta, Iulia |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-27T11:57:39Z |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-01T11:07:04Z |
|
dc.date.available |
2020-10-27T11:57:39Z |
|
dc.date.available |
2021-03-01T11:07:04Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Căta, Iulia. Analiza influenţei parametrilor liniilor electrice aeriene asupra regimurilor tranzitorii provocate de avarii în subsisteme electroenergetice. Timişoara: Editura Politehnica, 2012 |
en_US |
dc.identifier.issn |
1842-7022 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/3593 |
|
dc.description.abstract |
Teza prezintă calculul inductivităţii interne şi exterioare în serviciu de
secvenţă directă, respectiv inversă a liniilor electrice aeriene (LEA).
Inductivitatea internă a conductoarelor multifilare utilizate la LEA s-a
determinat numeric cu ajutorul pachetului de programe în element finit
Vector Fields Opera 3D, ţinând cont de prezenţa inimii de oţel şi de faptul că
firele de aluminiu sunt înfăşurate peste inima de oţel cu un anumit pas de
înfăşurare. Deoarece în literatura de specialitate nu sunt prezentate
caracteristicile magnetice ale inimii de oţel a fost necesară determinarea
experimentală a caracteristicilor magnetice ale acesteia. S-a calculat numeric
fluxul magnetic din interiorul conductoarelor LEA cu un strat şi două straturi,
ţinând cont de paşii de înfăşurare reali ai firelor de aluminiu, iar rezultatele
obţinute s-au comparat cu cele determinate experimental pentru validarea
modelul numeric de calcul al câmpului magnetic. S-a calculat numeric
inductivitatea exterioară conductoarelor LEA, ţinând cont de dispunerea reală
a acestora pe stâlp. Comparând inductivitatea de secvenţă pozitivă
(negativă) a LEA determinată analitic cu cea calculată numeric pentru
conductorul cu un strat ţinând seama de prezenţa inimii de oţel şi de faptul
că firele din aluminiu sunt înfăşurate elicoidal peste inima de oţel a rezultat o
valoare mai mare cu aproximativ 19%, deci neglijarea faptului că firele de
aluminiu sunt înfăşurate peste inima de oţel şi prezenţa acesteia conduce la
erori inacceptabile. Pentru a analiza modul în care parametrii longitudinali ai
liniilor electrice influenţează componenta liberă din curenţii de defect s-a
simulat numeric, utilizând mediul de programare Pspice, regimul tranzitoriu
provocat de scurtcircuite trifazate. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Timişoara: Editura Politehnica |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
6 Inginerie Electrică;29 |
|
dc.subject |
Linii electrice aeriene |
en_US |
dc.subject |
Conductoare multifilare |
en_US |
dc.subject |
Câmp magnetic |
en_US |
dc.subject |
Modelare matematică |
en_US |
dc.subject |
Inductivitatea liniilor electrice |
en_US |
dc.subject |
Regimuri tranzitorii |
en_US |
dc.subject |
Simulare numerică |
en_US |
dc.subject |
Ecuaţii Maxwell |
en_US |
dc.subject |
Teză de doctorat |
en_US |
dc.title |
Analiza influenţei parametrilor liniilor electrice aeriene asupra regimurilor tranzitorii provocate de avarii în subsisteme electroenergetice |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |