DSpace Repository

Strategii de comandă a motorului sincron cu reluctanţă variabilă şi comutaţie secvenţială în acţionări electrice

Show simple item record

dc.contributor.author Cornea, Octavian
dc.date.accessioned 2020-10-29T09:16:28Z
dc.date.accessioned 2021-03-01T11:10:26Z
dc.date.available 2020-10-29T09:16:28Z
dc.date.available 2021-03-01T11:10:26Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Cornea, Octavian. Strategii de comandă a motorului sincron cu reluctanţă variabilă şi comutaţie secvenţială în acţionări electrice. Timişoara: Editura Politehnica, 2007 en_US
dc.identifier.issn 1842-7022
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/3595
dc.description.abstract Maşina sincronă cu reluctanţă variabilă şi comutaţie secvenţială (MSRV-CS) este o maşină electrică de tip sincron la care cuplul electromagnetic se dezvoltă pe principiul reluctanţei minime. Utilizarea ei este convenabilă într-o serie de aplicaţii unde simplitatea constructivă, robusteţea deosebită şi lipsa magneţilor permanenţi sunt importante. Teza de doctorat abordează strategiile de comandă utilizate pentru motorul cu reluctanţă variabilă şi comutaţie secvenţială în scopul îmbunătăţirii performanţelor sistemelor de acţionare electrice care conţin astfel de maşini. Lucrarea se întinde pe şase capitole. Primul este o prezentare generală a sistemelor de acţionare electrică cu MSRV-CS în care sunt incluse maşina electrică, convertorul static pentru alimentare şi sistemul de reglare. Al doilea capitol este o sinteză privind tehnicile de reducere a pulsaţiilor de cuplu la MSRV-CS. Obţinerea unui cuplu cu pulsaţii reduse este principalul obiectiv al oricărei strategii avansate de control şi pentru atingerea lui au fost încercate diferite metode dar nu există încă o strategie de control universal acceptată. Capitolul 3 arată cum pot fi determinate experimental principalele caracteristici ale motorului şi sistemului de acţionare: caracteristicile de magnetizare, caracteristica de cuplu, momentul de inerţie total, curbele inductivităţii şi rezistenţa fazei. Modul în care acestea sunt obţinute cu ajutorul metodei elementului finit este prezentat în capitolul 4. În plus, acesta conţine şi o investigaţie asupra influenţei pe care o poate avea o fază a motorului asupra cuplului produs de celorlalte faze. Capitolul 5 conţine trei modele ale MRSV-CS şi rezultate de simulare ale unui sistem de acţionare în patru cadrane cu mai multe strategii de comandă şi în diferite situaţii de funcţionare. Ultimul capitol prezintă în detaliu standul experimental cu MSRV-CS utilizat în timpul elaborării tezei şi rezultatele experimentale obţinute cu ajutorul acestuia. În final sunt prezentate principalele contribuţii ale tezei şi sugestii pentru continuarea cercetării. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 6 Inginerie Electrică;22
dc.subject Maşini sincrone en_US
dc.subject Sisteme de acţionare electrică en_US
dc.subject Cuplu electromagnetic en_US
dc.subject Metoda elementelor finite en_US
dc.subject Inginerie electrică en_US
dc.subject Modelare matematică en_US
dc.subject Teză de doctorat en_US
dc.title Strategii de comandă a motorului sincron cu reluctanţă variabilă şi comutaţie secvenţială în acţionări electrice en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account