Abstract:
Schimbările climatice dramatice ce survin la nivel mondial şi resursele
naturale petrolifere tot mai puţine au accentuat necesitatea găsirii urgente a
soluţiilor alternative la combustibilii folosiţi pentru autovehicule. Întrucât în
condiţiile actuale piaţa autovehiculelor se confruntă cu o criză a combustibililor
lucrarea de faţă şi-a propus o cercetare teoretică şi experimentală în acest
domeniu al biocombustibililor, vizând optimizarea condiţiilor de injecţie a acestora
prin adoptarea unor soluţii constructive ale pulverizatoarelor.
Teza de doctorat cuprinde 6 capitole în care sunt parcurse pe rând: stadiul
actual al utilizării şi tehniologiilor biocombustibililor, stadiul actual al adaptării
sistemului de injecţie pentru alimentarea cu biocombustibili, pulverizarea
biocombustibilului B2o di ulei de peşte în diferite variante constructive ale
pulverizatoarelor , respectiv studiul caracteristicilor de pulverizare pentru cele cu
orificii multiple, 4,6,7, 8.Urmează simularea procesului de injecţie pentru 2 tipuri
de combustibil (motorină şi B20 din ulei de peşte).Capitolul următor vizează
funcţionarea la mers în gol forţat a motorului de test în utilizarea variantelor
pulverizatoarelor cu orificii multiple şi studiul funcţionării motorului de test în
sarcină cu utilizarea pulverizatoarelor cu 6 orificii pentru diferite presiuni de
injecţie şi 2 temperaturi specific preîncălzirii biocombustibilului.