DSpace Repository

Contribuții privind managementul calității proiectului în industria automotive

Show simple item record

dc.contributor.author Tiuc, Daniel
dc.date.accessioned 2019-03-19T10:21:34Z
dc.date.accessioned 2021-03-01T11:09:42Z
dc.date.available 2019-03-19T10:21:34Z
dc.date.available 2021-03-01T11:09:42Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Tiuc, Daniel. Contribuții privind managementul calității proiectului în industria automotive. Timişoara: Editura Politehnica, 2016 en_US
dc.identifier.isbn 9786063501128
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/367
dc.description.abstract Teza de doctorat este axată pe îmbunătățirea calității proiectului, studiul fiind concentrat pe etapa de concepție și detaliere a produsului din industria automotive. Obiectivul cercetării îl constituie analiza și rezolvarea unor probleme actuale și extrem de sensibile legate de calitatea unui proiect de dezvoltare de produs, în vederea îmbunătățirii acesteia, ceea ce necesită: evaluarea cerințelor de calitate, analiza riscurilor, acțiuni corective în urma reclamațiilor de calitate. Cercetările întreprinse pleacă de la evaluarea stadiului actual al cunoașterii privind managementul proiectului de dezvoltare a produsului, din care este conturat în mod specific managementul calității, fiind sintetizat modelul propus de fiecare abordare. Pentru rezolvarea celor trei probleme a fost abordat studiul în detaliu al metodologiilor actuale folosite în managementul calității proiectului: QFD, TRIZ, FMEA ș.a. Pe baza acestora s-a conturat rezolvarea primei probleme, aducându-se contribuții la procesul de analiză a cerințelor de calitate sub formă de constrângeri. În acest sens a fost combinată metoda QFD cu TRIZ, prin care să fie identificate elementele de conflict și să fie eliminate constrângerile sau contradicțiile. În rezolvarea celei de-a doua probleme au fost aduse contribuții privind analiza de riscuri folosind FMEA, au fost dezvoltate mai multe D-FMEA, au fost extrase efectele - modurile de defectare - cauzele și împărțite în grupe standard, au fost alocați parametri tehnici la fiecare caracteristică din D-FMEA, îmbunătățindu-se timpul de analiză precum și calitatea analizei, cu TRIZ-DFMEA, fiind propus un model propriu denumit RA-IS (Risk Analysis-Inovative Solution). În studiul și rezolvarea ultimei probleme s-a plecat de la faptul că acțiunile corective nu sunt validate înainte de implementare și pot genera alte costuri dacă problema nu este rezolvată. În acest sens s-a propus folosirea TRIZ în analiza cauzei, precum și în documentarea de 8D-Report, fiind propus un model original. În finalul fiecărei probleme abordate modelele propuse au fost validate în cadrul proiectelor aflate în dezvoltare, în acest fel fiind confirmată utilitatea și valoarea adăugată. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 8 Inginerie Industrială;67
dc.subject Managementul calităţii en_US
dc.subject Industrie auto en_US
dc.subject Managementul dezvoltării en_US
dc.subject Management de proiect en_US
dc.subject Teză de doctorat en_US
dc.title Contribuții privind managementul calității proiectului în industria automotive en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account