Abstract:
în conformitate cu normele internaţionale se impune să se utilizeze maşini şl echipamente atestate metrologic, în cazul încercărilor unor elemente flexibile (cabluri, conductori, frânghii, ancore, lanţuri etc.) Particularităţiile încercărilor la tracţiune pe elemente flexibile constau în primul rând în faptul că probele se efectuează pe epruvete cu lungimi mari care în unele situaţii depăşesc lOm. Folosindu-se lungimi mari ale epruvetelor dau posibilitatea unor verificări mult mai concludente asupra prezenţei unor defecte de material sau anumite defecte legate de construcţia elementelor flexibile.
Prezenta teză îşi propune să prezinte o analiză teoretică şi experimentală a stării de tensiune şi rigiditate ale sistemului de acţionare şi fixare a elementelor flexibile la o maşină de încercat la tracţiune MOT 2500 KN/13m, construită în cadrul Laboratorului de Rezistenţa Materialelor din cadrul Universităţii "Politehnica" Timişoara.