Abstract:
Materialele compozite constituie, în foarte multe domenii, materialele viitorului. Încercările de obţinere a materialelor superperformante au fost direcţionate spre un nou concept alcătuit din mai multe materiale de natură diferită sub denumirea de materiale compozite.
În acest sens există deja tendinţa de a renunţa la materialele tradiţionale utilizate pentru frânarea vehiculelor feroviare la noi în ţară.
Cercetările efectuate în cadrul tezei au urmărit obţinerea unui material compozit de tip cermet compatibil pentru frânarea vehiculelor feroviare.
Rezultatele cercetării au ca scop şi prezentarea unui studiu comparativ al materialelor de tip cermeţi cu Al2O3 şi MgO care aduc noi informaţii din punct de vedere al caracteristicilor fizice, mecanice, a coeficienţilor de frecare, a intensităţii de uzură şi a rezistenţei la compresiune ţinând cont de caracteristicile diferite a celor două tipuri de pulberilor ceramice utilizate.
Din analiza rezultatelor cercetării în cadrul tezei este prezentat un studiu comparativ, privind intensitatea de uzură şi coeficientul de frecare, al materialelor de tip cermeţi cu al materialului LCL G40 Carbone Lorraine existent în exploatarea vehiculelor feroviare.
Urmare a analizei rezultatelor cercetărilor din cadrul tezei, sunt prezentate recomandări.