Abstract:
Teza se concentrează pe abordarea modelării traficului rutier întro rețea de transport urbană. Modelarea traficului în cadrul unei rețele de transport este o parte esențială a oricărui sistem de transport urban, deoarece facilitează planificarea și managementul acestuia. Această lucrare propune unificarea modelării sistemelor de trafic rutier cu teoria clasică a rețelelor cu șiruri de așteptare. Unificarea se realizează prin intermediul factorului de calitate. Acest factor este obținut cu ajutorul modelelor de calcul regresional și înglobează principalele caracteristici statice și dinamice prezente în trafic. Această abordare în domeniul traficului rutier permite evaluarea și analiza traficului din punct de vedere calitativ atât la nivel de intersecție cât și la nivel de rețea de transport. Factorul de calitate este introdus în cadrul modelului lui Jackson, model de referință în teoria șirurilor de așteptare deschise. Aplicarea factorului de calitate în cadrul modelului lui Jackson permite evidențierea modului în care fiecare caracteristică statică sau dinamică influențează conduita fluxului de trafic în rețeaua de transport. În cadrul tezei au fost efectuate studii de caz care scot în evidență, prin intermediul indicatorilor de performanță, importanța utilizării factorului de calitate în analiza fluxului de trafic într-o rețea de transport.