Abstract:
Scopul principal al acestei lucrări este de a acumula cât mai multe
informaţii referitoare la aplicarea şi utilizarea nu numai a metodelor ci şi
algoritmilor şi modelelor matematice existente în alte domenii în vederea
prototipării rapide prin prelevare de material. Un alt scop este cel al punerii la
dispoziţie în domeniul prototipării rapide de noi utilitare şi sisteme de lucru, în
vederea obţinerii unei accesibilităţi ridicate, atât pentru cadrele specializate şi
educaţionale cât şi pentru domeniul firmelor mici, mijlocii sau chiar pentru
domeniul privat. Considerând prototiparea rapidă ca având loc de la ideea
iniţială (imagini digitale, schiţe) şi nu doar redusă la o simplă fabricaţie rapidă
a prototipurilor, lucrarea încearcă să redea un fir roşu al posibilităţilor măririi
capacităţilor productive ale maşinilor de prototipare rapidă prin prelevare de
material, ca urmare a generării automate de G-Code pornind de la imagini
digitale. De asemenea, reducerea costurilor de producţie (material şi timp)
prin vizualizarea şi simularea rezultatelor (prototipare virtuală), precum şi prin
exclusiva utilizare a utilitarelor de tip Open Source. Neîncercând să diminueze
importanţa utilitarelor şi sistemelor profesionale în vederea prototipării rapide,
lucrarea demonstrază validitatea, realizabilitatea şi fiabilitatea dezideratelor
propuse prin implementări şi prelucrări reale a rezultatelor obţinute, în special
în vederea utilizării lor pentru domenii care, la ora actuală, nu au acces larg la
utilitare profesionale - în principal datorită investiţiilor iniţiale ridicate (artă,
manufactură şi artizanat, hobby şi mai ales în scopuri educaţionale). în
vederea prelucrării distribuite a imaginilor de dimensiuni mari şi/sau a
detectării cercurilor şi imaginilor de referinţă de dimensiuni şi orientări
variabile, utilizarea algoritmilor adoptaţi şi adaptaţi în sisteme distribuite a fost
de asemenea tratată.