DSpace Repository

Cryptographic security for vehicular controller area networks

Show simple item record

dc.contributor.author Murvay, Pal Ştefan
dc.date.accessioned 2019-03-25T06:44:32Z
dc.date.accessioned 2021-03-01T11:25:57Z
dc.date.available 2019-03-25T06:44:32Z
dc.date.available 2021-03-01T11:25:57Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Murvay, Pal Ştefan. Cryptographic security for vehicular controller area networks. Timişoara: Editura Politehnica, 2014 en_US
dc.identifier.isbn 9786065547742
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/420
dc.description.abstract Automobilele moderne sunt dotate cu subsiteme din ce în ce mai complexe menite să îmbunătățească siguranța și confortul utilizatorilor. Creșterea complexității subsistemelor, aduce însă și vulnerabilități noi crescând numărul suprafețelor de atac în sistem precum și cel al modurilor în care un adversar poate să le exploateze (lucru demonstrat de o serie de articole recente). În mare parte, atacurile vizează infiltrarea magistralelor interne de comunicare ale automobilelor care, în lipsa unor măsuri de protecție, pot fi folosite pentru a manipula funcționarea sistemului. Lucrarea de față propune și analizează o serie de soluții pentru asigurarea autentificării în comunicarea pe rețele Controller Area Network (CAN), acestea fiind cele mai des utilizate rețele în aplicații automotive. Constrângerile dispozitivelor embedded utilizate în autovehicule exclud asigurarea autenticității prin utilizarea unor soluții clasice din criptografia cu cheie publică (de ex. semnături digitale). Soluțiile propuse în lucrare au fost proiectate pentru a funcționa în prezența acestor constrângeri și se încadrează în două categorii: protocoale de autentificare împlementate la nivelul aplicației și identificarea folosind semnale de la nivelul fizic. În ceea ce privește autentificarea la nivelul de aplicație, soluțiile propuse au la bază diferite concepte de utilizare a primitivelor criptografice simetrice (cheie secretă) urmărind reducerea costului computațional dar și a lățimii de bandă. Binecunoscutul protocol TESLA respectiv semnăturile one-time sunt utilizate în două protocoale, ambele bazate pe folosirea lanțurilor one-way. O a treia soluție, protocolul LiBrA, propune asigurarea autenticității prin utilizarea a două paradigme: partajarea de chei în grupuri de noduri și mixarea MAC-urilor. La nivelul fizic, teza propune și o abordare inovatoare pentru asigurarea autenticității pe baza caracteristicilor unice ale semnalelor CAN generate de fiecare nod (transceiver). Rezultatele experimentale arată că este fezabilă identificarea nodurilor CAN cu un nivel ridicat de certitudine. en_US
dc.language.iso english en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 12 Ingineria Sistemelor;10
dc.subject Automobile en_US
dc.subject Securitate cibernetică
dc.subject Protocol de autentificare
dc.subject Criptografie
dc.subject Funcții hash
dc.subject Teză de doctorat
dc.title Cryptographic security for vehicular controller area networks en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account