Abstract:
Teza de doctorat vine în întâmpinarea nevoilor actuale ale agenților economici cu privire la resursa umană și evaluarea competitivității sale.
Obiectivul lucrării a fost acela de a propune mediului economic o modalitate accesibilă și eficientă de cuantificare a competitivității resursei umane , de a crea o metodologie sistematică şi integrată care să ghideze activităţile tuturor actorilor implicaţi în managementul resursei umane
Abordarea resursei umane prin prisma marketingului resursei umane constituie linia conductoare a acestei lucrări. Noutatea adusă de metodologia propusă constituie integrarea unui pachet de metode în gestionarea resursei umane cu scopul de a asista și crește eficiența activităților desfășurate de specialiștii în resurse umane, începând de la prospectarea pieței forței de muncă până la retragerea angajatului din întreprindere.
Modelul propus, pentru evaluarea competitivității resursei umane și încadrarea sa în clase de competitivitate, reprezintă un prim pas în standardizarea competitivității resursei umane.