DSpace Repository

Contribuţii privind îmbunătăţirea performanţelor energetice şi limitării poluării unui motor diesel cu injecţie directă de putere mijlocie mare prin perfecţionarea calităţilor injecţiei

Show simple item record

dc.contributor.author Vrabie, Ion
dc.date.accessioned 2022-02-17T07:55:17Z
dc.date.available 2022-02-17T07:55:17Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Vrabie, Ion. Contribuţii privind îmbunătăţirea performanţelor energetice şi limitării poluării unui motor diesel cu injecţie directă de putere mijlocie mare prin perfecţionarea calităţilor injecţiei. Timişoara: Editura Politehnica, 2006 en_US
dc.identifier.isbn 9736253805
dc.identifier.isbn 9789736253805
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/4392
dc.description.abstract Teza de doctorat abordează problematica injecţiei directe în motorul Diesel cu cameră unitară, prin perfecţionarea pulverizării, vizând îmbunătăţirea procesului de ardere cu consecinţe favorabile asupra performanţelor energetice şi de reducere a poluării mediului. Tematica prezentei lucrări a fost dezvoltată pentru sistemul de injecţie actual care echipează un motor Diesel cu cameră unitară de putere mijlocie-mare. Pentru realizarea scopurilor propuse, păstrând constantă suprafaţa totală de injecţie, ca şi pulverizatorul standard, tip RODLL152S19, s-a stabilit prin calcul numărul şi dimensiunile orificiilor posibil de realizat tehnic, după care s-a proiectat şi realizat la HIDROJET BREAZA 4 variante de pulverizatoare cu 5,6,7,8 orificii, cu diametre de 0,53 mm, 0,48 mm, 0,45 mm, 0,42 mm. Pe baza analizei caracteristicilor de pulverizare a rezultat că variantele de pulverizatoare cu 7 orificii, la presiunea de injecţie de 240 bar şi la 260 bar, precum şi varianta cu 6 orificii la 280 bar, pot fi soluţii optime privind îmbunătăţirea semnificativă a pulverizării omogenităţii jetului şi distribuţiei radiale a picăturilor din jet. Analizând şi prelucrând adecvat legile de injecţie ridicate experimental pentru toate pulverizatoarele modificate, se constată că, în timpul întârzierii la autoaprindere, cantitatea de combustibil acumulată în camera de ardere rămâne constantă. Rezultatele cercetărilor "la cald" pe motorul 8\/396TC82, au confirmat ipotezele obţinute teoretic din studiul pulverizării cu pulverizatoare modificate, care au condus la stabilirea variantei optime de pulverizator şi presiune de injecţie; astfel, metoda elaborată în prezenta lucrare, de găsire a variantei optime de pulverizator, prin cercetări ''la rece" este validată şi se poate folosi cu succes şi pentru alte tipuri de motoare Diesel cu injecţie directă. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 9 Inginerie Mecanică;3
dc.subject Motoare Diesel en_US
dc.subject Sisteme de injecţie en_US
dc.subject Poluare en_US
dc.subject Performanţe energetice en_US
dc.subject Teză de doctorat en_US
dc.title Contribuţii privind îmbunătăţirea performanţelor energetice şi limitării poluării unui motor diesel cu injecţie directă de putere mijlocie mare prin perfecţionarea calităţilor injecţiei en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account