DSpace Repository

Cercetări teoretice şi experimentale privind reducerea emisiilor de NOx aplicaţie la locomotiva Diesel hidraulică LDH 125 modernizată

Show simple item record

dc.contributor.author Balogh, Ramon-Mihai
dc.date.accessioned 2019-04-12T10:03:00Z
dc.date.accessioned 2021-03-01T11:07:33Z
dc.date.available 2019-04-12T10:03:00Z
dc.date.available 2021-03-01T11:07:33Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Balogh, Ramon-Mihai. Cercetări teoretice şi experimentale privind reducerea emisiilor de NOx aplicaţie la locomotiva Diesel hidraulică LDH 125 modernizată. Timişoara: Universitatea „Politehnica” din Timişoara, Facultatea de Mecanică, 2011 en_US
dc.identifier.isbn 9786065543423
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/646
dc.description.abstract Cercetarea se referă la studiul poluării chimice generate de transporturile feroviare. Se indică şi o tehnologie de reducere a emisiilor de NOx pentru motoarele cu ardere internă ce echipează vehiculele feroviare. Obiectivele cercetării urmăresc găsirea unor noi soluţii tehnice în scopul reducerii poluării chimice datorate exploatării vehiculelor feroviare motoare cu scopul îmbunătăţirii calităţii aerului în zonă. Prin capitolele sale, lucrarea abordează interdisciplinar o cercetare bazată pe studiul surselor de poluare chimică şi al efectelor asupra sănătăţii umane şi mediului. Se abordează critic stadiul actual al cunoaşterii legat de metodele de reducere a emisiilor atât prin metode primare cât şi secundare. Cercetarea experimentală s-a realizat cu referire la emisia de NOx pe două standuri de laborator, modernizate, şi in situ, pe un motor diesel funcţionând. Pe ştandul de laborator s-au aplicat cicluri în regim static şi dinamic pe motorul diesel echipat cu sistem de reducere a emisiilor de NOx de tip RCS (Reducere Catalitică Selectivă). Pe al doilea s-au realizat măsurători în regim static în condiţii de laborator. Setul al treilea de măsurători reprezintă rezultatele obţinute în exploatare pe locomotivele diesel, în condiţii reale de trafic feroviar, pe două secţii importante de circulaţie, pe o locomotivă diesel hidraulică LDH 125 modernizată. Concluziile lucrării evidenţiază necesitatea modernizării grupului diesel de pe locomotive având în vedere importanţa şi dezvoltarea sistemului feroviar şi a faptului că emisiile de oxizi de azot (care sunt precursori ai ploilor acide şi formării de ozon de joasă altitudine) contribuie în pondere considerabilă la poluarea generală a atmosferei, în zone urbane, periurbane şi interurbane, nemaiamintind şi nodurile de cale ferată, triajele şi complexele feroviare. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 9 Inginerie Mecanică;98
dc.subject Locomotive Diesel en_US
dc.subject Noxe en_US
dc.subject Teză de doctorat en_US
dc.title Cercetări teoretice şi experimentale privind reducerea emisiilor de NOx aplicaţie la locomotiva Diesel hidraulică LDH 125 modernizată en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account