dc.contributor.author |
Deliu, Florenţiu |
|
dc.date.accessioned |
2019-04-16T06:13:26Z |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-01T11:14:41Z |
|
dc.date.available |
2019-04-16T06:13:26Z |
|
dc.date.available |
2021-03-01T11:14:41Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Deliu, Florenţiu. Fenomene tranzitorii în echipamentele electrice navale alimentate hibrid. Timişoara: Editura Politehnica, 2011 |
en_US |
dc.identifier.isbn |
9786065542563 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/667 |
|
dc.description.abstract |
În cadrul acestei lucrări sunt abordate problematici specifice
sistemelor electroenergetice navale, cu precădere analiza fenomenelor
tranzitorii ce au loc în sistemele eoliene, solare sau a Diesel
generatoarelor.
După o sintetică analiză a stadiului actual a sistemului eletroenergetic
naval, se tratează noile tendinţe de folosire a energiei eoliene şi solare în
vederea reducerii consumului de combustibil. Sistemul electroenergetic
solar conţine bateriile solare, convertorul DC-DC şi acumulatoarele
electrice de stocare a energiei obţinute. Sistemul eolian conţine turbina
de vânt navală şi generatorul sincron, iar sistemul Diesel conţine motorul
Diesel şi generatorul sincron. Au fost elaborate modelele matematice ale
turbinei de vânt navale, generatorului sincron şi motorului Diesel, modele
pe baza cărora s-au analizat fenomenele tranzitorii ce au loc în
echipamentele electroenergetice navale.Se face precizarea că sistemul
electroenergeic naval este dinamic stabil numai la valori bine definite
pentru constantele regulatoarelor din sistem, constante calculate prin
simulări numerice şi nu prin metode directe datorită complexităţii
sistemelor diferenţiale neliniare neomogene.
S-a analizat întreaga gamă de regulatoare: regulator P(proporţional),
regulator PI(proporţional integrator) şi regulator PID(proporţional
integrator derivativ).
Studiul fenomenelor tranzitorii în echipamentele electrice navale a scos în
evidenţă faptul că folosirea energiei eoliene şi solare în momentul de faţă
este o aplicaţie atât tehnică cât şi economică tot mai atractivă, în
condiţiile în care se estimează o epuizare a combustibililor fosili în
următoarele decenii. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Timişoara: Editura Politehnica |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
13 Inginerie Energetică;1 |
|
dc.subject |
Surse de energie regenerabilă |
en_US |
dc.subject |
Echipamente electrice navale |
en_US |
dc.subject |
Agregate aeroelectrice |
en_US |
dc.subject |
Motoare Diesel |
en_US |
dc.subject |
Modele matematice |
en_US |
dc.subject |
Sisteme electroenergetice navale |
en_US |
dc.subject |
Fenomene tranzitorii |
en_US |
dc.subject |
Turbine eoliene |
en_US |
dc.subject |
Teză de doctorat |
en_US |
dc.title |
Fenomene tranzitorii în echipamentele electrice navale alimentate hibrid |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |