Abstract:
Teza de doctorat a fost orientată spre analiza și dezvoltarea unor soluţii de reglare automată încadrabile în categoria soluţiilor LCA: (1) Soluţii de dezvoltare a regulatoarelor PI(D) (ca suport de comparaţie pentru celelalte soluţii); (2) Soluţii de reglare utilizând metoda Gain-Scheduling; (3) Soluţiii de reglare automată cu regulatoare cu două grade de libertate (RG-2DOF); (4) Metode de dezvoltare a soluţiilor de reglare fuzzy de tip Mamdani și de tip Takagi-Sugeno; (5) Soluţii de reglare automată cu predicţie (MPC); (6) Soluţii de reglare automată dupa stare și (7) Soluţii de reglare obţinute prin prin extensii cu module Gain-Scheduling. Soluţiile de reglare au fost destinate reglării poziţiei și vitezei a trei aplicaţii mecatronice: sistemul de transmisie cu variaţie continuă a puterii la autovehicule, servosistemul acționat electromagnetic şi sistemul cu levitație magnetică cu doi electromagneți. Soluţiile propuse au fost testate prin simulare și pe echipamente de laborator.