Abstract:
Teza vizează diminuarea efectelor negative provocate de anumite fenomene meteorologice asupra traficului rutier, accentul fiind pus pe fenomenul de strălucire solară și pe cel de ceață. Acestea contribuie considerabil la reducerea vizibilității tuturor participanților la trafic, prin urmare sporind riscul de accidente. Astfel, eforturile s-au concentrat asupra înțelegerii și analizei impactului strălucirii solare și a ceții asupra omului, în speță al șoferului, dar și asupra senzorilor de percepție cu care este echipat un vehicul modern sau unul autonom. Toate aceste cercetări având ca scop realizarea unor mecanisme de prevenție. Lucrarea prezintă metode dedicate de combatere a problemelor menționate, tehnici de estimare a distanței de vizibilitate, precum și sisteme suplimentare de prevenție a incidentelor, bazate pe operațiunea de măsurare a distanței de la autovehicul până la un anumit obstacol. Pentru a demonstra valoarea tehnicilor propuse, au fost concepute simulări și experimente, realizate întru-un mediu controlat.