Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/277
Titlu: Cercetări privind activitățile de marketing la nivelul întreprinderilor mici și mijlocii
Autori: Miclea, Șerban
Subiecte: Management strategic
Întreprinderi mici
Marketing
Proiectare
Întreprinderi mijlocii
Teză de doctorat
Data publicării: 2015
Editura: Timişoara: Editura Politehnica
Citare: Miclea, Șerban. Cercetări privind activitățile de marketing la nivelul întreprinderilor mici și mijlocii. Timişoara: Editura Politehnica, 2015
Serie/Nr. raport: 16 Inginerie şi Management;13
Abstract: Prezenta teză introduce și abordează un concept inovativ și de actualitate privind importanța și influența funcției de marketing asupra întregii activități a unei organizații din categoria întreprinderilor mici și mijlocii (IMM). Planificarea, organizare și controlul într-un mod corespunzător a funcției de marketing într-o manieră agilă, flexibilă și adaptabilă, aduc întreprinderea pe o cale benefică si de ascensiune, atâta timp cât activitățile de marketing sunt proiectate apriori și aplicate întocmai. Tema de cercetare a luat naștere din dorința de a evidenția efectele benefice ale organizării funcției de marketing a întreprinderii într-o manieră nouă (agilă, flexibilă și adaptabilă), prin introducerea unui nou concept propus de autor și anume proiectarea activităților de marketing (PAMk). Provocarea abordării și introducerii noului concept a fost dată de îmbinarea practicilor de proiectare (întâlnite în domeniul tehnic) și a practicilor de organizare și implementare a activităților de marketing (întâlnite în domeniul managementul marketingului). Scopul tezei de doctorat este acela de a introduce noul concept, acela de proiectare a activităților de marketing și adaptarea acestuia la contextul mediului de afaceri actual. Atenția autorului în ceea ce privește mediul de afaceri se îndreaptă asupra organizațiilor aflate în categoria întreprinderilor mici și mijlocii, din economia națională. Pentru aceasta autorul a realizat un studiu comparativ între IMM-urile din România și Malta, testând 21 de ipoteze comune. Rezultatele obținute în urma studiului au reprezentat baza pentru dezvoltarea conceptului de Proiectare a Activităților de Marketing, a conceptului de Legacy Marketing, a Modelului de Audit Agil de Marketing și a ghidului de implementare necesar modelului propus. Legacy Marketing (LegMK) are menirea de a îmbunătăți activitățile de marketing, printr-un transfer natural de practici din contextul vechi al înterprinderii la un context adaptat condițiilor de mediu actuale. Modelul Audit Agil de Marketing (AAMk) prezentat este, pe de-o parte, un instrument agil care verifică situaţia actuală a gradului de îndeplinire a obiectivelor de marketing, în concordanță cu strategia de marketing adoptată și, pe de altă parte, un instrument de bază al evaluarii şi controlului performanţei de marketing a întreprinderii, cu posibilitatea de a crea un raport parțial necesar orientării/reorientării activității înspre îndeplinirea obiectivelor.
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/277
ISBN: 9786065549234
Colecţia:Teze de doctorat/Phd theses

Fişierele documentului:
Fişier Descriere MărimeFormat 
BUPT_TD_Miclea Serban.pdf8.06 MBAdobe PDFVizualizare/Deschidere


Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.