Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/291
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGăman, Marius Stelian-
dc.date.accessioned2019-01-31T09:51:04Z-
dc.date.accessioned2021-03-01T11:09:12Z-
dc.date.available2019-01-31T09:51:04Z-
dc.date.available2021-03-01T11:09:12Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationGăman, Marius Stelian. Metodologie de cuantificare a sustenabilității mediului construit și strategii de intervenție. Timişoara: Editura Politehnica, 2015en_US
dc.identifier.isbn9786063500022-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/291-
dc.description.abstractPrezenta teză de doctorat răspunde unor probleme de mare actualitate în domeniul sustenabilități și mobilități urbane prin realizarea unei Diagramea Holistice a Valorilor Sustenabilității și propunerea unui catalog de principia pentru a crea o strategiei de schimbare a mobilității urban pentru a genera o dezvoltare sustenabilă. Obiectivul tezei de doctorat este înbunătățirea diagramelor de cuantificare a sustenabilități urbane și realizarea unei noi metodologii de planificare urbană sustenabilă specific pentru contextual actual al României. În urma analizei evoluției principiilor de sustenabilitate în ultimi 25 de ani s-a propus un sistem de diagrame noi care permit reprezentarea complexă a acestui concept și o vizualizare a datelor mai ușoară. Pentru validarea diagramelor s-a realizat un studiu de caz pe opt unități teritoriale de referință ale municipiul Timișoara diferite din punct de vedere al morfologiei, densități populației și caracterului istoric. În urma acestui studiu s-a determinat atât nivelul de sustenabilitate a celor opt unități teritoriale de referință cât și al municipiului. Prin compararea valorilor obținute de fiecare parametru al sustenabilități analizat cu precondițiile ce determină o dezvoltare nesustenabilă a rezultat necesitatea intervenției la nivelul mobilități urbane pentru a crește gradul de sustenabilitate al municipiului. În urma unei analize a sustenabilități și eficenței celor patru tipuri principale de transport s-a propus o strategie holistică pe termen lung de regândire a mobilități urbane folosind bicicleta ca principal mijloc de transport. Astfel s-a realizat un catalog cu diferite tipuri de intervenți pentru: parcările colective auto, pistele pentru cicliști și parcări supravegheate pentru biciclete. Pe baza acestor principi s-au realizat propuneri de intervenți specifice pentru fiecare dintre cele opt unități teritoriale de referință studiate. În urma acestor propuneri a crescut coeficientul de sustenabilitate al municipiului și s-a atins astfel obiectivul teoretic și applicativ al cercetării.Relevanța acestei teze stă în faptul că acest tip de strategie poate fi aplicată pentru majoritatea localitățiilor atât din România cât și din centrul și estul Europei.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherTimişoara: Editura Politehnicaen_US
dc.relation.ispartofseries17 Arhitectură;4-
dc.subjectArhitecturăen_US
dc.subjectSustenabilitate urbanăen_US
dc.subjectPiste pentru cicliștien_US
dc.subjectParcări colectiveen_US
dc.subjectStrategie holisticăen_US
dc.subjectTeză de doctoraten_US
dc.titleMetodologie de cuantificare a sustenabilității mediului construit și strategii de intervențieen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Teze de doctorat/Phd theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BUPT_TD_Gaman Marius.pdf34.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.