Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/291
Titlu: | Metodologie de cuantificare a sustenabilității mediului construit și strategii de intervenție |
Autori: | Găman, Marius Stelian |
Subiecte: | Arhitectură Sustenabilitate urbană Piste pentru cicliști Parcări colective Strategie holistică Teză de doctorat |
Data publicării: | 2015 |
Editura: | Timişoara: Editura Politehnica |
Citare: | Găman, Marius Stelian. Metodologie de cuantificare a sustenabilității mediului construit și strategii de intervenție. Timişoara: Editura Politehnica, 2015 |
Serie/Nr. raport: | 17 Arhitectură;4 |
Abstract: | Prezenta teză de doctorat răspunde unor probleme de mare actualitate în domeniul sustenabilități și mobilități urbane prin realizarea unei Diagramea Holistice a Valorilor Sustenabilității și propunerea unui catalog de principia pentru a crea o strategiei de schimbare a mobilității urban pentru a genera o dezvoltare sustenabilă. Obiectivul tezei de doctorat este înbunătățirea diagramelor de cuantificare a sustenabilități urbane și realizarea unei noi metodologii de planificare urbană sustenabilă specific pentru contextual actual al României. În urma analizei evoluției principiilor de sustenabilitate în ultimi 25 de ani s-a propus un sistem de diagrame noi care permit reprezentarea complexă a acestui concept și o vizualizare a datelor mai ușoară. Pentru validarea diagramelor s-a realizat un studiu de caz pe opt unități teritoriale de referință ale municipiul Timișoara diferite din punct de vedere al morfologiei, densități populației și caracterului istoric. În urma acestui studiu s-a determinat atât nivelul de sustenabilitate a celor opt unități teritoriale de referință cât și al municipiului. Prin compararea valorilor obținute de fiecare parametru al sustenabilități analizat cu precondițiile ce determină o dezvoltare nesustenabilă a rezultat necesitatea intervenției la nivelul mobilități urbane pentru a crește gradul de sustenabilitate al municipiului. În urma unei analize a sustenabilități și eficenței celor patru tipuri principale de transport s-a propus o strategie holistică pe termen lung de regândire a mobilități urbane folosind bicicleta ca principal mijloc de transport. Astfel s-a realizat un catalog cu diferite tipuri de intervenți pentru: parcările colective auto, pistele pentru cicliști și parcări supravegheate pentru biciclete. Pe baza acestor principi s-au realizat propuneri de intervenți specifice pentru fiecare dintre cele opt unități teritoriale de referință studiate. În urma acestor propuneri a crescut coeficientul de sustenabilitate al municipiului și s-a atins astfel obiectivul teoretic și applicativ al cercetării.Relevanța acestei teze stă în faptul că acest tip de strategie poate fi aplicată pentru majoritatea localitățiilor atât din România cât și din centrul și estul Europei. |
URI: | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/291 |
ISBN: | 9786063500022 |
Colecţia: | Teze de doctorat/Phd theses |
Fişierele documentului:
Fişier | Descriere | Mărime | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_Gaman Marius.pdf | 34.73 MB | Adobe PDF | Vizualizare/Deschidere |
Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.