Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/320
Titlu: Emerging technologies in education ; Conceiving and building a microblogging platform for formal and informal learning
Autori: Holotescu, Mariana-Carmen
Subiecte: Tehnologii emergente
Resurse educaţionale
Platforme educaţionale
Teză de doctorat
Data publicării: 2015
Editura: Timişoara: Editura Politehnica
Citare: Holotescu, Mariana-Carmen. Emerging technologies in education ; Conceiving and building a microblogging platform for formal and informal learning. Timişoara: Editura Politehnica, 2015
Serie/Nr. raport: 14 Calculatoare și Tehnologia Informației;22
Abstract: Într-o eră dominată de dispozitive și aplicații mobile și colaborative, de lumi virtuale și de realitate augmentată, asistăm la schimbări fundamentale în educație. Se simte din ce în ce mai mult nevoia unei regândiri a procesului de predare învățare, în concordanță cu aptitudinile și nevoile de învățare ale studenților „crescuți digital”, adaptate ș i încurajând dezvoltarea competențelor. Se impun tot mai mult noile abordări educaționale, cum ar fi învățarea mixtă (blended learning) sau clasele inversate (flipped classrooms) integrând instrumente de media sociale, resursele educaționale deschise (Open Educationale Resources) sau cursurile online masive deschise (Massive Open Online Courses). În acest context complex, scopul principal al cercetării derulate este acela de a explora soluții noi pentru proiectarea și implementarea de medii eficiente de înv ățare, fundamentate pe noile tehnologii și practici educaționale. Rezultatul final al cercetării este proiectarea, implementarea și evaluarea unei platforme educaționa le inovative, numită Cirip, bazată pe tehnologia microblogging, care să integreze noi tehnologii și practici educaționale și care să fie utilizată în învățarea formală și informală. În derularea cercetării doctorale și în dezvoltarea platformei educațional e Cirip este utilizată metodologia cercetării bazate pe proiectare (Design Based Research Methodology). Pornind de la noile tehnologii și teorii educaționale identificate, se propune un model conceptual de mediu de învățare deschis (Open Learning Environm ent), care include zece caracteristici, respectiv principii, din categoriile pedagogice, sociale și tehnologice. Sunt prezentate o analiză a arhitecturilor și caracteristicilor platformelor de microblogging existente, precum și rezultatele a două studii p rivind integrarea noilor tehnologii și a microbloggingului în învățământul superior din România, ale căror concluzii contribuie la formularea cerințelor platformei educaționale. Modelul de mediu de învățare deschis propus este mapat pe cerințele unei plat forme de microblogging, pentru care se prezintă arhitectura, implementarea și caracteristicile. Mediul Cirip este validat prin studii de caz educaționale formale și informale și este evaluat impactul în învățare și dezvoltare profesională.
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/320
ISBN: 9786065549272
Colecţia:Teze de doctorat/Phd theses

Fişierele documentului:
Fişier Descriere MărimeFormat 
BUPT_TD_Holotescu Mariana.pdf11.23 MBAdobe PDFVizualizare/Deschidere


Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.