Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/327
Titlu: Contributions pour reduire la resistance du consommateur en presence d'une innovation de rupture par le marketing : application visant l'adoption de substituts energetiques via l'introduction de la pile a combustible dans le secteur du transport automobile
Autori: Di Franco, Biagio
Subiecte: Managementul cercetării
Inovaţii de ruptură
Pile de combustie
Comportamentul consumatorului
Teză de doctorat
Data publicării: 2016
Editura: Timişoara: Editura Politehnica
Citare: Di Franco, Biagio. Contributions pour reduire la resistance du consommateur en presence d'une innovation de rupture par le marketing : application visant l'adoption de substituts energetiques via l'introduction de la pile a combustible dans le secteur du transport automobile. Timişoara: Universitatea „Politehnica” Timişoara, Facultatea de Management în Producţie şi Transporturi, 2016
Serie/Nr. raport: 16 Inginerie și Management ; 22
Abstract: Prezenta teză studiază fenomenul de rezistență la inovare a consumatorului în prezența unei inovații de ruptură (inovație de foarte mari dimensiuni). Atunci când inovația de ruptură este introdusă pe piață prin intermediul unei strategii ”push”, pentru anumite persoane, o serie de parametri ori de variabile (psihologice, economice, etc.) declanșează un lanț de reacții ce au drept consecință majoră respingerea inovației. Această teză a necesitat efectuarea unei cercetări integrate și sistematice a ansamblului de probleme legate de tehnologia inovatoare în rândul tuturor partenerilor industriali (constructori auto și producători de motoare electrice) și instituționali, dar și sub aspectele sale juridice (spin off), financiare, manageriale (5C) și asupra cercetării comportamentale a consumatorilor din punct de vedere calitativ și cantitativ. Dată fiind complexitatea acestui subiect de cercetare, a fost necesar ca autorul să găsească și să rafineze cunoștințele științifice prin intermediul unor instrumente, anchete, calcule, investigații diverse și să dezvolte, distinct, mai multe teorii inovatoare: - Teoria de marketing referitoare la schema individuală clasică a rezistenței consumatorului în prezența unei inovații de ruptură, a fost completată de autor. - Teoria privind energiile tradiționale și probabilele energii alternative utilizabile pentru automobile, a fost analizată și completată din punct de vedere financiar. - Teoria comportamentală a rezistenței consumatorului în prezența unei inovații tehnice (de ruptură), investigată sub aspect psihologic și sociologic, care a condus la evidențierea "spiralei sau lanțului de reacții" pe baza rezultatelor anchetelor întreprinse pe piața de masă și piața de lux (1&2), a fost elaborată de autor. Prezenta cercetare este integratoare a diverse teorii noi dezvoltate de autor și se bazează pe încorporarea tuturor subsistemelor, ceea ce permite calificarea tezei de doctorat ca sistemică. Această teza de doctorat permite înțelegerea comportamentelor și sesizarea complexității lor, precum și a construcțiilor sociale, în vederea elaborării politicilor de marketing și recomandărilor destinate decidenților politici, instituționali și industriali pentru adoptarea de către consumatori a energiilor alternative în domeniul transporturilor auto. Cercetarea întreprinsă vizează reducerea la maximum, respectiv anularea rezistenței consumatorului în fața unei inovații de ruptură. Prin soluționarea problemei rezistenței consumatorului la o inovație de ruptură (inovație foarte mare), se va rezolva automat și rezistența la inovații supletive (inovații mici).
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/327
Colecţia:Teze de doctorat/Phd theses

Fişierele documentului:
Fişier Descriere MărimeFormat 
BUPT_TD_DiFranco.pdf9.73 MBAdobe PDFVizualizare/Deschidere


Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.