Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/3892
Titlu: | Contribuţii teoretice şi experimentale privind aplicarea şocurilor în procesul de lucru al separatorului cu bandă, de la maşinile de treierat mazăre verde |
Autori: | Abrudan, Gheorghe-Vasile |
Subiecte: | Mecanică agricolă Maşini agricole Teză de doctorat |
Data publicării: | 2007 |
Editura: | Timişoara: Editura Politehnica |
Citare: | Abrudan, Gheorghe-Vasile. Contribuţii teoretice şi experimentale privind aplicarea şocurilor în procesul de lucru al separatorului cu bandă, de la maşinile de treierat mazăre verde. Timişoara: Editura Politehnica, 2007 |
Serie/Nr. raport: | 9 Inginerie Mecanică;16 |
Abstract: | Cercetările teoretice efectuate asupra benzii separatoare prin fricţiune, pun în evidenţă în prima fază alunecarea în aval a amestecului rezultat de la aparatul de treier, iar apoi antrenarea lui în amonte de către banda separatoare, precum şi creşterea coeficientului de aglomerare a materialului pe bandă, care sunt în corelare cu înălţimea de cădere a amestecului, unghiul de înclinare al dispozitivului de separare, viteza benzii, coeficientul de frecare al particulelor cu banda, ş.a. Toate acestea fac posibilă stabilirea parametrilor constructivi şi funcţionali ai separatorului, pentru obţinerea unui grad de puritate cât mai ridicat al boabelor de mazăre verde, utilizate în cadrul fabricilor de conserve. S-a studiat traiectoria bobului de mazăre în deplasarea sa cu desprindere, în funcţie de coeficientul de restituire şi pentru diferite turaţii ale tamburului conducător al separatorului, rezultând regimurile optime de separare ale particulelor. în cadrul lucrării a fost analizat procesul de separare al particulelor, privit ca un proces aleator, probabilistic, utilizând metoda automatelor celulare, rezultând influenţele mărimii zonei de descărcare a amestecului pe banda separatoare asupra grosimii stratului de material şi implicit asupra calităţii separării şi a randamentului separatorului. De asemenea au fost făcute determinări asupra structurii de rezistenţă a separatorului, pentru trei dimensiuni de profile „U" şi la turaţii diferite ale tamburului conducător, analizând cazul 3 cu 4 bare şi cazul 5 cu 6 bare, rezultând că în cazul profilului „U14" frecvenţele proprii nu se suprapun cu frecvenţele de amplitudine maximă ale forţei de excitaţie, iar în cazul profilului „UIO" şi „U8" la anumite turaţii există pericolul apariţiei rezonanţei. Lucrarea mai cuprinde şi cercetări efectuate pe un stand experimental, realizat ca o replică a benzii separatoare de la maşina Ml. Au fost validate astfel rezultatele obţinute prin simulare, precum şi cele determinate în urma măsurărilor efectuate la batoza de mazăre verde Ml, în punctele cele mai apropiate de lagărul tamburului conducător. |
URI: | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/3892 |
ISBN: | 9789736255670 |
Colecţia: | Teze de doctorat/Phd theses |
Fişierele documentului:
Fişier | Descriere | Mărime | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_Abrudan Vasile.pdf | 6.46 MB | Adobe PDF | Vizualizare/Deschidere |
Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.