Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/3902
Title: | Contribuţii la studiul şi cercetarea comportării arcurilor de tip flexicoil de la locomotiva electrică CFR 060-EA de 5100 kW |
Authors: | Dungan, Luisa-Izabel |
Subjects: | Arcuri Locomotive electrice Teză de doctorat |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Timişoara: Editura Politehnica |
Citation: | Dungan, Luisa Izabel. Contribuţii la studiul şi cercetarea comportării arcurilor de tip flexicoil de la locomotiva electrică CFR 060-EA de 5100 kW. Timişoara: Editura Politehnica, 2008 |
Series/Report no.: | 9 Inginerie Mecanică;20 |
Abstract: | Un rol important în asigurarea siguranţei contra deraierii şi stabilităţii circulaţiei în porţiunile curbe ale căii şi nu numai, îl constituie sistemul de legătură dintre cutia locomotivei şi boghiurile acesteia. La locomotiva electrică CFR 060-EA de 5100 kW, aflată în exploatarea feroviară de la noi din ţară, sistemul de legătură este constituit din patrulaterul articulat (pivotul fictiv) şi suspensia secundară formată din arcuri de tip flexicoil. Sistemul de legătură îndeplineşte mai multe funcţiuni dintre care una esenţială o constituie realizarea unui moment de readucere (rapel) a boghiurilor sub locomotivă după ieşirea acesteia din curbe. Autoarea lucrării de faţă aduce o serie de contribuţii originale privind studiul sistemului de legătură insistând asupra cercetării patrulaterului articulat, puţin studiat, şi al comportării suspensiei secundare cu arcuri de tip flexiciol. Valabilitatea rezultatelor teoretice au fost confirmate de rezultatele obţinute la încercările experimentale cu locomotiva electrică CFR 060- EA de 5100 kW. |
URI: | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/3902 |
ISBN: | 9789736255991 |
Appears in Collections: | Teze de doctorat/Phd theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_Dungan Luisa.pdf | 4.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.