Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/423
Titlu: Tehnici de optimizare a rezistenţei la eroziunea prin cavitaţie a unor aliaje CuAlNiFeMn destinate execuţiei elicelor navale
Autori: Oancă, Octavian Victor
Subiecte: Eroziune cavitaţională
Elice navale
Cavitaţie
Bronzuri
Proprietăţi mecanice
Teză de doctorat
Data publicării: 2014
Editura: Timişoara: Editura Politehnica
Citare: Oancă, Octavian Victor. Tehnici de optimizare a rezistenţei la eroziunea prin cavitaţie a unor aliaje CuAlNiFeMn destinate execuţiei elicelor navale. Timişoara: Editura Politehnica, 2014
Serie/Nr. raport: 9 Inginerie Mecanică;143
Abstract: În cadrul lucrării sunt cercetate comportamentul şi rezistenţa bronzului CuAlNiFeMn-AMPCO 45, destinat fabricării elicelor navale, la eroziunea produsă prin cavitaţie vibratoare. Cercetarea pune în evidenţă modificările aduse prin tratament termic, retopirea stratului de suprafaţă cu fascicul laser, cu o putere în impuls de 160W, 180W și 220W, precum si acoperirea suprafeţei expuse cavitaţiei prin pulverizare termică urmată de retopire cu fascicul laser cu o putere în impuls de 2400W şi 2600W. Analiza rezultatelor pe baza curbelor şi parametrilor specifici eroziunii prin cavitaţie, corelată cu investigaţiile morfologice ale structurii erodate, precum şi compararea cu materialele etalon (oţelul inoxidabil OH12NDL - cu bună rezistenţă la eroziune prin cavitaţie, utilizat în fabricarea paletelor turbinelor Kaplan de la Porţile de Fier din Romania şi bronzul naval CuNiAl III RNR - etalon pentru elicele navelor maritime) arată că prin tratamentele aplicate comportarea şi rezistenţa la eroziune prin cavitaţie se îmbunătăţesc substanţial, contribuind, astfel, la creşterea duratei de viaţă, în condiţii de cavitaţie intens dezvoltată. Totodată, analizele realizate, pe baza parametrilor şi a microfotografiilor structurilor erodate, confirmă importanţa alegerii tehnologiei în tratarea suprafeţei expuse atacului prin cavitaţie, pentru obţinerea unei durităţi adecvate, bine corelate cu o structura fină şi omogenă din punct de vedere al proprietăţilor mecanice. Studiile realizate în cadrul tezei sunt de un real folos, cu aplicabilitate imediată, în domeniul elicelor navelor maritime şi fluviale.
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/423
ISBN: 9786065547612
Colecţia:Teze de doctorat/Phd theses

Fişierele documentului:
Fişier Descriere MărimeFormat 
BUPT_TD_Oanca Octavian.pdf9.41 MBAdobe PDFVizualizare/Deschidere


Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.