Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/423
Titlu: | Tehnici de optimizare a rezistenţei la eroziunea prin cavitaţie a unor aliaje CuAlNiFeMn destinate execuţiei elicelor navale |
Autori: | Oancă, Octavian Victor |
Subiecte: | Eroziune cavitaţională Elice navale Cavitaţie Bronzuri Proprietăţi mecanice Teză de doctorat |
Data publicării: | 2014 |
Editura: | Timişoara: Editura Politehnica |
Citare: | Oancă, Octavian Victor. Tehnici de optimizare a rezistenţei la eroziunea prin cavitaţie a unor aliaje CuAlNiFeMn destinate execuţiei elicelor navale. Timişoara: Editura Politehnica, 2014 |
Serie/Nr. raport: | 9 Inginerie Mecanică;143 |
Abstract: | În cadrul lucrării sunt cercetate comportamentul şi rezistenţa bronzului CuAlNiFeMn-AMPCO 45, destinat fabricării elicelor navale, la eroziunea produsă prin cavitaţie vibratoare. Cercetarea pune în evidenţă modificările aduse prin tratament termic, retopirea stratului de suprafaţă cu fascicul laser, cu o putere în impuls de 160W, 180W și 220W, precum si acoperirea suprafeţei expuse cavitaţiei prin pulverizare termică urmată de retopire cu fascicul laser cu o putere în impuls de 2400W şi 2600W. Analiza rezultatelor pe baza curbelor şi parametrilor specifici eroziunii prin cavitaţie, corelată cu investigaţiile morfologice ale structurii erodate, precum şi compararea cu materialele etalon (oţelul inoxidabil OH12NDL - cu bună rezistenţă la eroziune prin cavitaţie, utilizat în fabricarea paletelor turbinelor Kaplan de la Porţile de Fier din Romania şi bronzul naval CuNiAl III RNR - etalon pentru elicele navelor maritime) arată că prin tratamentele aplicate comportarea şi rezistenţa la eroziune prin cavitaţie se îmbunătăţesc substanţial, contribuind, astfel, la creşterea duratei de viaţă, în condiţii de cavitaţie intens dezvoltată. Totodată, analizele realizate, pe baza parametrilor şi a microfotografiilor structurilor erodate, confirmă importanţa alegerii tehnologiei în tratarea suprafeţei expuse atacului prin cavitaţie, pentru obţinerea unei durităţi adecvate, bine corelate cu o structura fină şi omogenă din punct de vedere al proprietăţilor mecanice. Studiile realizate în cadrul tezei sunt de un real folos, cu aplicabilitate imediată, în domeniul elicelor navelor maritime şi fluviale. |
URI: | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/423 |
ISBN: | 9786065547612 |
Colecţia: | Teze de doctorat/Phd theses |
Fişierele documentului:
Fişier | Descriere | Mărime | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_Oanca Octavian.pdf | 9.41 MB | Adobe PDF | Vizualizare/Deschidere |
Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.