Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/519
Title: Contribuţii privind conceptul de prosumator şi strategii de marketing
Authors: Şeran, Sabina Alina
Subjects: Managementul resurselor umane
Managementul producţiei
Teză de doctorat
Issue Date: 2013
Publisher: Timişoara: Editura Politehnica
Citation: Şeran, Sabina Alina. Contribuţii privind conceptul de prosumator şi strategii de marketing. Timişoara: Editura Politehnica, 2013
Series/Report no.: 16 Inginerie şi Management;3
Abstract: Prezenta teză de doctorat răspunde unor probleme de mare actualitate în domeniul marketingului şi al comportamentului consumatorului, semnalând o trecere de la modelul tradiţional de relaţionare “companie-consumator” la un model revoluţionar de tipul “prosumator-companie” pentru inovare sustenabilă. Obiectivul tezei este de a integra conceptul de prosumator în strategiile companiilor pentru un plus de valoare. Aceasta se realizează printr-o definiţie nouă a prosumatorului, o clasificare a conceptului, o analiză a caracteristicilor acestuia care stau la baza dezvoltării de noi strategii de marketing orientate spre prosumator. Aceste strategii sunt apoi introduse într-un model al “cocreării de valoare”, care serveşte ca un ghid de implementare eficientă. Realizarea obiectivului impune studierea literaturii de specialitate pe baza căreia se realizează abordarea personală a autorului. Descoperirile teoretice sunt validate printr-o aplicaţie practică pe o companie românească din industria încălţămintei. Realizarea cercetării teoretice şi aplicative din această teză au dublu rol: oferirea domeniului ştiinţific de noi teorii şi modele de prosum; furnizarea mediului de afaceri a unui ghid practic de succes pentru implementarea unor strategii orientate spre prosumator.
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/519
ISBN: 9786065546912
Appears in Collections:Teze de doctorat/Phd theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BUPT_TD_Seran Sabina.pdf8.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.