Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/580
Titlu: Studii şi cercetări privind efectele reglajelor unui motor cu injecţie de benzină asupra performanţelor motorului şi a poluării mediului
Autori: Hiticaş, Ioan Dumitru
Subiecte: Motoare cu injecţie de benzină
Poluarea mediului
Teză de doctorat
Data publicării: 2012
Editura: Timişoara: Editura Politehnica
Citare: Hiticaş, Ioan Dumitru. Studii şi cercetări privind efectele reglajelor unui motor cu injecţie de benzină asupra performanţelor motorului şi a poluării mediului. Timişoara: Editura Politehnica, 2012
Serie/Nr. raport: 9 Inginerie Mecanică;127
Abstract: Obiectivul principal al lucrării îl reprezintă realizarea de reglaje la nivelul ECU al motoarelor cu aprindere prin scânteie cu scopul creşterii performanţelor energetice al acestora. Studiile şi cercetările de specilaitate din prezent dezvoltă paşii precedenţi ai tehnologiei, care continuă zi de zi să evolueze. Modificarea parametrilor unui motor poate avea mai multe scopuri: pentru reducerea consumului, pentru reducerea noxelor sau pentru creşterea performanţelor. Acest din urmă scop a fost urmărit şi în această lucrare. Documentarea cu privire la metodele de reglaje, la soluţiile aplicate precum şi noile posibilităţi care pot fi atins, au fost paşii iniţiali pentru cercetările experimentale din prezenta lucrare. Motoarele de producţie de serie au fost primele analizate din punctul de vedere al reglajelor unităţii electronice de comandă şi control. S-au realizat modificări prin care s-a obţinut o creştere a puterii efective şi a momentului motor efectiv de 10% comparativ cu dotarea standard a motoarelor de serie. În ceea ce priveşte motoarele de competiţii sportive, au fost analizate soluţiile constructive de motor tuning precum şi soluţiile electronice de modificare şi reglare a parametrilor funcţionali. S-a urmărit creşterea puterii efective şi a momentului motor efectiv prin utilizarea unui ECU programabil, completat cu motor tuningul realizat prin înlocuira pieselor din echiparea originală cu piese destinate să aducă un plus de putere motorului. Natura gazelor evacuate au fost monitorizate cu aparatură specială, puându-se în evidenţă elemenetel componenete ale emisiilor la diferite forţe de încărcare cu ajutorul standului dinamic cu role. S-a constatat o creştere a speciilor poluante CO2 şi NOx odată cu creşterea regimului de funcţionare a motorului, atât la creşterea turaţiei precum şi la creşterea forţei de încărcare.
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/580
ISBN: 9786065545908
Colecţia:Teze de doctorat/Phd theses

Fişierele documentului:
Fişier Descriere MărimeFormat 
BUPT_TD_Hiticas Ioan.pdf9.83 MBAdobe PDFVizualizare/Deschidere


Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.