Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/681
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHenţiu, Radu-
dc.date.accessioned2019-04-16T10:14:48Z-
dc.date.accessioned2021-03-01T11:14:58Z-
dc.date.available2019-04-16T10:14:48Z-
dc.date.available2021-03-01T11:14:58Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationHenţiu, Radu. Studii şi cercetări privind influenţa sistemului de admisie asupra performanţelor motoarelor cu aprindere prin scânteie şi injecţie indirectă de combustibil. Timişoara: Editura Politehnica, 2011en_US
dc.identifier.isbn9786065543010-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/681-
dc.description.abstractRolul galeriei de admisie în pregătirea amestecului carburant a devenit datorită cerinţelor tot mai stricte impuse m.a.s.-urilor actuale deosebit de complex. Astfel, asigurarea calităţii amestecului carburant în toate condiţiile de trafic precum şi umplerea optimă a cilindrilor la toate regimurile nu mai sunt doar deziderate, ci realităţi care caracterizează traseele de admisie actuale. Pentru a asigura cantitatea de aer necesară arderii complete a amestecului carburant se recurge la diferite soluţii constructive, cum ar fi trasee de admisie cu geometrie variabilă, trasee la care lungimea galeriei de admisie variază în trepte sau continuu, asigurând astfel lungimea optimă de admisie pentru o plajă largă de turaţii, efectul dorit fiind cel de supraalimentare prin rezonanţă. Funcţionarea fără probleme a sistemelor avansate de admisie prezentate mai sus se poate face numai în prezenţa unui sistem de filtrare a aerului admis la fel de performant, astfel şi acestuia din urmă impunându-ise cerinţe la fel de complexe. Pentru a observa influenţa elementului filtrant asupra eficienţei sistemului de filtrare, s-au măsurat caracteristicile motorului la modificarea parametrilor elementului filtrant (permeabilitatea mediului filtrant). Rezultatele obţinute arată că elementul filtrant dimesionat corespunzător pentru a asigura debitul de aer necesar şi în cazul îmbâcsirii parţiale nu are o influenţă majoră asupra debitului de aer admis în cilindrii, chiar dacă se dublează sau injumătăţeşte debitul elementului filtrant. Datorită adoptării pe scară largă a biocombustibililor, s-a făcut un studiu al influenţei pe care acest tip de carburant o are asupra funcţionării motorului. Astfel, s-au măsurat parametrii motorului la alimentarea cu un amestec de benzină-izopropanol 50-50%, pentru a observa eventualele influenţe ale unui amestec combustibil cu concentraţie mare de alcool.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherTimişoara: Editura Politehnicaen_US
dc.relation.ispartofseries9 Inginerie Mecanică;95-
dc.subjectMotoare cu aprindere prin scânteieen_US
dc.subjectSisteme de alimentareen_US
dc.subjectAeren_US
dc.subjectIzopropanolen_US
dc.subjectTeză de doctoraten_US
dc.titleStudii şi cercetări privind influenţa sistemului de admisie asupra performanţelor motoarelor cu aprindere prin scânteie şi injecţie indirectă de combustibilen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Teze de doctorat/Phd theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BUPT_TD_Hentiu Radu.pdf15.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.