Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/681
Titlu: | Studii şi cercetări privind influenţa sistemului de admisie asupra performanţelor motoarelor cu aprindere prin scânteie şi injecţie indirectă de combustibil |
Autori: | Henţiu, Radu |
Subiecte: | Motoare cu aprindere prin scânteie Sisteme de alimentare Aer Izopropanol Teză de doctorat |
Data publicării: | 2011 |
Editura: | Timişoara: Editura Politehnica |
Citare: | Henţiu, Radu. Studii şi cercetări privind influenţa sistemului de admisie asupra performanţelor motoarelor cu aprindere prin scânteie şi injecţie indirectă de combustibil. Timişoara: Editura Politehnica, 2011 |
Serie/Nr. raport: | 9 Inginerie Mecanică;95 |
Abstract: | Rolul galeriei de admisie în pregătirea amestecului carburant a devenit datorită cerinţelor tot mai stricte impuse m.a.s.-urilor actuale deosebit de complex. Astfel, asigurarea calităţii amestecului carburant în toate condiţiile de trafic precum şi umplerea optimă a cilindrilor la toate regimurile nu mai sunt doar deziderate, ci realităţi care caracterizează traseele de admisie actuale. Pentru a asigura cantitatea de aer necesară arderii complete a amestecului carburant se recurge la diferite soluţii constructive, cum ar fi trasee de admisie cu geometrie variabilă, trasee la care lungimea galeriei de admisie variază în trepte sau continuu, asigurând astfel lungimea optimă de admisie pentru o plajă largă de turaţii, efectul dorit fiind cel de supraalimentare prin rezonanţă. Funcţionarea fără probleme a sistemelor avansate de admisie prezentate mai sus se poate face numai în prezenţa unui sistem de filtrare a aerului admis la fel de performant, astfel şi acestuia din urmă impunându-ise cerinţe la fel de complexe. Pentru a observa influenţa elementului filtrant asupra eficienţei sistemului de filtrare, s-au măsurat caracteristicile motorului la modificarea parametrilor elementului filtrant (permeabilitatea mediului filtrant). Rezultatele obţinute arată că elementul filtrant dimesionat corespunzător pentru a asigura debitul de aer necesar şi în cazul îmbâcsirii parţiale nu are o influenţă majoră asupra debitului de aer admis în cilindrii, chiar dacă se dublează sau injumătăţeşte debitul elementului filtrant. Datorită adoptării pe scară largă a biocombustibililor, s-a făcut un studiu al influenţei pe care acest tip de carburant o are asupra funcţionării motorului. Astfel, s-au măsurat parametrii motorului la alimentarea cu un amestec de benzină-izopropanol 50-50%, pentru a observa eventualele influenţe ale unui amestec combustibil cu concentraţie mare de alcool. |
URI: | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/681 |
ISBN: | 9786065543010 |
Colecţia: | Teze de doctorat/Phd theses |
Fişierele documentului:
Fişier | Descriere | Mărime | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_Hentiu Radu.pdf | 15.74 MB | Adobe PDF | Vizualizare/Deschidere |
Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.