Abstract:
Una dintre cele mai mari provocări ale societății noastre este reconcilierea transportului cu mediul înconjurător. Prejudiciile aduse mediului înconjurător ca urmare a activităţilor de transport constituie o preocupare crescândă în viitor. Transporturile, mai ales cele rutiere şi urbane au un impact negativ care tinde din ce în ce mai mult să fie perceput ca atare şi în România. Principalele consecinţe negative sunt zgomotul, poluarea (în special cea generata de motoarele cu combustie), consumarea unei energii nerecuperabile, riscul unor accidente tehnologice majoare, ploile acide, etc.
Lucrarea realizează o analiză a condiţiilor pe care le impune injecţia de foarte înaltă presiune. Este analizată injecţia diesel, problemele şi evaluarea acestora, factorii care influenţează procesul de injecţie. O deosebită atenţie se acordă fenomenelor perturbatorii ale procesului de injecţie. Se prezintă sistemul de injecţie electronică de motorină şi se concluzionează asupra rezultatelor obţinute.
Problema tratată este de un deosebit interes practic şi teoretic, deoarece încearcă şi reuşeşte să evidenţieze, pentru autoturisme de clasă mijlocie, evoluţia unor parametri caracteristici poluării, inclusiv pentru CO2 , a consumului specific de cale, exprimat în l/100km, precum şi a comportării uleiului pe durata exploatării, în raport cu distanţa parcursă.