DSpace Repository

Aliaje metalice utilizate pentru fabricarea jantelor destinate autovehiculelor rutiere

Show simple item record

dc.contributor.author Bularda, Nicoleta
dc.date.accessioned 2019-01-25T20:00:10Z
dc.date.accessioned 2021-03-01T11:23:57Z
dc.date.available 2019-01-25T20:00:10Z
dc.date.available 2021-03-01T11:23:57Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Bularda, Nicoleta. Aliaje metalice utilizate pentru fabricarea jantelor destinate autovehiculelor rutiere. Timişoara: Editura Politehnica, 2015 en_US
dc.identifier.isbn 9786065549173
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/253
dc.description.abstract Teza de doctorat prezintă o contribuţie în domeniul elaborării aliajelor de aluminiu destinate fabricării jantelor auto, în special al aliajului de aluminiu 6082. Tema de cercetare aleasă are un caracter tehnic, iar rezultatele obţinute în lucrare pot răspunde unor probleme specifice ale tehnologiilor de fabricaţie a jantelor din industria autovehiculelor. Pentru realizarea temei propuse, am plecat de la ideea de reducere a greutăţii autovehiculului, mai exact, reducerea greutăţii jantelor auto, prin înlocuirea oţelului cu aliaje de aluminiu şi cunoscându-se că performanţele jantelor sunt strâns legate de proprietăţile mecanice, iar orice modificare a compoziţiei chimice, în scopul îmbunătăţirii structurii aluminiului, trebuie să se regăsească în creşterea valorilor proprietăţilor mecanice. S-au avut în vedere principalele aliaje de aluminiu folosite la fabricarea jantelor şi s-au determinat caracteristicile fizico-chimice a aliajului de aluminiu 6082 industrial, la temperatura ambiantă. De asemenea, s-a elaborat aliaju de aluminiu 6082 în condiţii de laborator, iar lingourile obţinute au fost supuse unui tratament de omogenizare la temperatura de 480 °C (470-510 °C), cu timp de menţinere de 14h şi răcire în curent de aer. Pentru încercări mecanice, probele au fost prelucrate prin forjare, acestea fiind încălzite la 400 °C (360-510 °C). Ulterior, s-a realizat modelarea matematică referitoare la determinarea intervalelor optime de variaţie a compoziţiei chimice asupra caracteristicilor calitative şi de rezistenţă, pentru aliajul de aluminiu studiat, atât în fază de laborator, cât şi în condiţii industriale şi determinarea intervalului oprim de variaţie a compoziţiei chimice, astfel încât să putem obţine valori superioare pentru caracteristicile mecanice, atât din punct de vedere calitativ, cât şi economic. Prezenta teză este structurată pe 7 capitole, din care 2 reprezintă o sinteză a informaţiilor din literatura de specialitate, referitoare la aliajele metalice utilizate în industria auto, cu precădere la aluminiu şi aliajele de aluminiu şi în special care sunt aliajele de aluminiu folosite pentru realizarea jantelor auto şi care sunt tehnologiile de fabricare a jantelor pentru autovehiculele rutiere şi tipurile de jante existente pe piaţă. Teza de doctorat se finalizează cu capitolul 7, în care se prezintă concluziile finale, contribuţii originale şi care sunt viitoarele direcţii de cercetare.
dc.description.sponsorship „Această lucrare a fost finanțată partial din proiectul strategic POSDRU/159/1.5/S/137070 (2014) al Ministerului Educației Naționale, Romania, co-finanțat din Fondul Social European – Investește în oameni, în cadrul Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013”. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 11 Ştiinţa şi Ingineria Materialelor;44
dc.subject Aliaje metalice en_US
dc.subject Fonte en_US
dc.subject Autovehicule rutiere en_US
dc.subject Teză de doctorat en_US
dc.title Aliaje metalice utilizate pentru fabricarea jantelor destinate autovehiculelor rutiere en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account