Abstract:
Prezenta teză de doctorat tratează o serie de probleme din domeniul
marketingului, abordând sistemul de marketing al unei organizaţii din
perspectiva modelelor agile utilizate cu succes în domeniul dezvoltării de
software.
Obiectivul cercetării este de a utiliza conceptele şi metodologiile agile
din software pentru creearea unui model de dezvoltare a activităţii de
marketing, model ce îşi propune să conducă spre o creştere a performanţei în
marketing la nivelul unei organizaţii.
Pentru a duce la îndeplinire obiectivul cercetării, se realizează o analiză
a stadiului actual al literaturii de specialitate de la care porneşte ideea ce a stat
la baza conceptului propus de autoarea prezentei tezei de doctorat. Pentru a
identifica nivelul de cunoaştere şi aplicare a principiilor agile în organizaţiile din
România, autoarea tezei a realizat o cercetare cantitativă, în urma cătreia s-au
trasat o serie de concluzii ce au facilitat documentarea conceptului de marketing
agil. Modelul Scrum marketing propus de autoarea tezei, este validat prin
realizarea unei campanii de marketing agil în cadrul unei companii din sectorul
IT localizată în München, Germania şi având o filială în Timişoara, România.
Prezenta cercetare contribuie la dezvoltarea literaturii de specialitate,
aflată în stadiu incipient în ceea ce priveşte aplicarea conceptelor agile în
domeniul marketingului şi oferă suport mediului de afaceri în a-şi spori
performanţa în marketing prin aplicarea metodologiilor agile precum Scrum, în
activitatea lor de marketing.