DSpace Repository

Cercetări teoretice şi experimentale privind cogenerarea cu motor m.a.i., funcţionând cu bio-combustibil

Show simple item record

dc.contributor.author Lontiş, Nicolae
dc.date.accessioned 2021-10-04T10:42:52Z
dc.date.available 2021-10-04T10:42:52Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Lontiş, Nicolae. Cercetări teoretice şi experimentale privind cogenerarea cu motor m.a.i., funcţionând cu bio-combustibil. Timişoara: Editura Politehnica, 2008 en_US
dc.identifier.isbn 9789736257667
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/3918
dc.description.abstract Tematica genearală a acestei teze o constituie studiul unei tehnologii viabile atât din punct de vedere tehnic, cât şi economic, de cogenerare cu motor diesel folosind biocombustibili şi amestecuri de biocombstibili in motorină. Scopul este de a cerceta diferitele posibilităţi de variaţie a aportului biocombustibilului în motorină şi efectul asupra variaţiei eficienţei procesului în corelaţie cu gradul de poluare dezvoltat Lucrarea abordează interdisciplinar o cercetare legată de dezvoltarea cunoaşterii într-un domeniu prioritar şi anume cel al valorificării surselor complementare şi regenerabile de energie. Tehnologia propusă este curată, în sensul limitării emisiilor poluante, concomitent cu generarea controlată şi neutră de CO2. S-a realizat sistematizarea stadiului actual al cunoaşterii şi evaluarea practicilor actuale, în scopul identificării soluţiilor optime de aplicare a cogenerării cu funcţionare pe amestecuri de biocombustibili şi motorină. Sunt descrise efectele principalelor noxe şi gaze cu efect de seră emise de instalaţiile staţionare de cogenerare, ce prezintă risc semnificativ pentru om şi mediu, precum şi metode de diminuarea lor. Teoria a fost aplicată şi valorificată pe un stand experimental proiectat şi executat integral de către autor. Astfel, s-au experimentat, comparativ, mai multe tipuri de biocombustibili şi amestecuri, pentru fiecare set de măsurători fiind întocmite tabele şi grafice cu regimul de temperaturi ale gzelor de ardere, debit de apă, debit de combustibil şi evoluţia concentraţiilor poluanţilor CO, SO2, NOx. Pe lângă prezentarea în detaliu a instalaţiei de cogenerare pilot sunt descrise aparatele folosite la determinarea concentraţiei noxelor gazoase, echipamente de măsură şi control pentru temperaturi, respectiv diferite dispozitive anexe. Se indică şi un calcul economic şi se completează contribuţia şi cu perspective legate de potențialul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 9 Inginerie Mecanică;48
dc.subject Biocombustibili en_US
dc.subject Motoare Diesel en_US
dc.subject Motoare cu ardere internă en_US
dc.subject Teză de doctorat en_US
dc.title Cercetări teoretice şi experimentale privind cogenerarea cu motor m.a.i., funcţionând cu bio-combustibil en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account