Abstract:
Obiectul prezentei lucrări îl constituie studiul privind obţinerea îmbunătăţirii continue în cadrul organizaţiilor. Tematica abordată cuprinde aspecte multiple, pornind de la managementul calităţii totale ca şi condiţie necesară pentru reuşita îmbunătăţirii continue a organizaţiei, trecând apoi la managementul schimbării organizaţionale, care este parte integrantă a procesului de îmbunătăţire care are loc în cadrul organizaţiei. Un alt aspect abordat este acela al sistemelor informatice integrate ERP de gestiune a afacerii, sisteme care pot aduce îmbunătăţiri reale dacă sunt implementate corect.
Prezenta lucrare prezintă o serie de metode, tehnici şi principii, care aplicate în cadrul organizaţiei, duc la îmbunătăţirea proceselor de afaceri, cât şi la creşterea performanţelor economico-financiare ale acesteia. Soluţiile prezentate au fost implementate şi pot fi folosite pe scară largă pentru a aduce îmbunătăţiri în cadrul organizaţiilor.
Este prezentat şi un studiu al pieţei în urma căruia am constatat că există nevoi de îmbunătăţire în cadrul organizaţiilor şi că sistemele ERP sunt un mijloc posibil prin care se pot obţine îmbunătăţiri.
În finalul lucrării se prezintă contribuţiile personale în ceea ce priveşte problematica obţinerii îmbunătăţirii continue prin implementarea unui sistem informatic de gestiune a afacerii.