Abstract:
Problema fundamentală a construcţiei îmbrăcămintei o constituie adaptarea
structurilor textile plane la forma neregulată a corpului omenesc, iar
rezolvarea acestei probleme condiţionează poziţia corectă a produsului pe corp
şi funcţionalitatea acestuia. Tiparele reprezintă desfăşuratele plane ale
reperelor produselor de îmbrăcăminte, a căror formă şi dimensiuni trebuie
corelate cu forma şi dimensiunile corpului uman.
Scopul lucrării de faţă este de a rezolva construcţia tiparelor pentru
produsele de îmbrăcăminte cu ajutorul tehnicii de calcul, într-o gamă
dimensională cât mai variată, astfel încât să satisfacă un număr cât mai mare
de consumatori. În acest sens, lucrarea urmăreşte realizarea unui manechin
virtual pentru design vestimentar, a cărui forme şi dimensiuni se pot modifica
în funcţie de tipologia dimensională a populaţiei.
Acest manechin virtual s-a realizat pornind de la cunoştinţele
despre structura anatomică a corpului uman şi în special forma
exterioară a acestuia, iar în urma cercetării posibilităţilor de modelare
geometrică a curbelor şi suprafeţelor, s-a ajuns la obţinerea formelor
complexe a corpului uman, şi în final s-a trecut la obţinerea
computerizată a tiparelor pentru produsele de îmbrăcăminte.