DSpace Repository

Dezvoltarea unui model de predicţie a presiunii în sistemele piezo common-rail diesel bazat pe reţele neuro-fuzzy cu modele dinamice linearizate local

Show simple item record

dc.contributor.author Ioanaş, Gelu-Laurenţiu
dc.date.accessioned 2019-04-01T08:42:56Z
dc.date.accessioned 2021-03-01T11:11:09Z
dc.date.available 2019-04-01T08:42:56Z
dc.date.available 2021-03-01T11:11:09Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Ioanaş, Gelu-Laurenţiu. Dezvoltarea unui model de predicţie a presiunii în sistemele piezo common-rail diesel bazat pe reţele neuro-fuzzy cu modele dinamice linearizate local. Timişoara: Editura Politehnica, 2013 en_US
dc.identifier.isbn 9786065547414
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/490
dc.description.abstract Realizarea corectă a injecţiei de combustibil impune calculul parametrilor de injecţie pe baza valorii presiunii din momentul injecției din rampa sistemului piezo-common-rail folosind un model de predicție. Teza prezintă sinteza unui astfel de model. Procesul fiind puternic neliniar, se folosesc modele locale liniare asociate partiționării spațiului intrărilor, integrate într-o structură de tip rețea neuro-fuzzy organizată pe doua nivele, capabilă să integreze cunoştinţe apriorice despre sistemul studiat. Adaptarea coeficienţilor modelelor locale liniare se realizează folosind un algoritm recursiv bazat pe criteriul celor mai mici pătrate ce se pretează pentru implementare pe sisteme de timp real. Din aceleași considerente, calculul variației de presiune conceput pentru rețeua neuro-fuzzy este restructurat și transpus într-un calcul cu blocuri de interpolare biliniară. Algoritmul a fost îmbunătăţit asigurând robusteţe față de zgomote de măsură și intrări cu excitaţie slabă. Aplicaţia ce include atât modelul de predicţie cât si algoritmul de adaptare, a fost inclusă în sistemul de calcul de timp real ce asigură managementul motorului diesel. Modelul a fost dezvoltat și aplicat practic. Rezultatele aplicaţiei sunt favorabile, cu perspective de îmbunătăţire a performantelor sistemului de injecţie piezo-common-rail diesel. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 12 Ingineria Sistemelor;9
dc.subject Rețele neuro-fuzzy en_US
dc.subject Software
dc.subject Teză de doctorat
dc.title Dezvoltarea unui model de predicţie a presiunii în sistemele piezo common-rail diesel bazat pe reţele neuro-fuzzy cu modele dinamice linearizate local en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account