Abstract:
Lucrarea urmărește continuarea ideilor enunțate în lucrarea teoretică și
aplicabilitatea acestora în cadrul sitului studiat, zona Braytim. Prin selectarea metodologiilor
de intervenție teoretizate, acestea au validat caracteristicile principale ale unei dezvoltări de
tip urban sprawl prin concepte precum dezvoltări de tip „leapfrog”, commercial strip
development, dezvoltări monofuncționale, lipsa spațiilor publice, densitate redusă și
accesibilitate redusă. La nivelul arealului de intervenție, aceste caracteristici devin
pregnante, unde conectivitatea zonei limitrofe cu orașul este deficitară, iar o tendință de
stradă comercială se regăsește pe calea Timișoarei, fiind amplasate majoritatea funcțiunilor
prezente pe sit.
La nivel morfologic formele spațiale devin elemente definitorii în modelarea țesutului
urban, unde teoriile enunțate de Lynch au fost selectate pentru a identifica caracteristicile
mediului existent. Prin analizarea mai multor layere de informații, situl validează caracterul
tranzitoriu al zonei prin lipsa activităților, lipsa unor noduri de activitate, repere și în general
elementele memorabile pe care le-am putea găsi în orașele pe care le găsim atrăgătoare.
Plecând de la premiza creșterii calității vieții în rândul rezidenților, natura, spațiile
verzi și zonele de relaxare constituie elemente importante la conceptul de ecosystem
services. Prin analiza cadrului natural, s-au găsit o serie de aspecte importante care s-ar
putea fructifica și stimula pătrunderea zonelor verzi în interiorul mediului construit. Canalele
de desecare ANIF și crearea unui coridor ecologic în relație cu activitățile noi propuse au ca
scop crearea unor noduri de activități și creerea unui simți identitar, prin generarea unor
locuri plăcute în care oamenii se pot aduna, socializa și relaxa.
În esență teoriile alese încearcă să analizeze obiectiv aspectele care țin de tipologia
unor astfel de așezări periurbane, identificarea zonelor cheie de intervenție și crearea unei
metodologii de mediere a unor astfel de structuri urbane.