DSpace Repository

Studii şi cercetări privind influenţa sistemului de admisie asupra performanţelor motoarelor cu aprindere prin scânteie şi injecţie indirectă de combustibil

Show simple item record

dc.contributor.author Henţiu, Radu
dc.date.accessioned 2019-04-16T10:14:48Z
dc.date.accessioned 2021-03-01T11:14:58Z
dc.date.available 2019-04-16T10:14:48Z
dc.date.available 2021-03-01T11:14:58Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Henţiu, Radu. Studii şi cercetări privind influenţa sistemului de admisie asupra performanţelor motoarelor cu aprindere prin scânteie şi injecţie indirectă de combustibil. Timişoara: Editura Politehnica, 2011 en_US
dc.identifier.isbn 9786065543010
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/681
dc.description.abstract Rolul galeriei de admisie în pregătirea amestecului carburant a devenit datorită cerinţelor tot mai stricte impuse m.a.s.-urilor actuale deosebit de complex. Astfel, asigurarea calităţii amestecului carburant în toate condiţiile de trafic precum şi umplerea optimă a cilindrilor la toate regimurile nu mai sunt doar deziderate, ci realităţi care caracterizează traseele de admisie actuale. Pentru a asigura cantitatea de aer necesară arderii complete a amestecului carburant se recurge la diferite soluţii constructive, cum ar fi trasee de admisie cu geometrie variabilă, trasee la care lungimea galeriei de admisie variază în trepte sau continuu, asigurând astfel lungimea optimă de admisie pentru o plajă largă de turaţii, efectul dorit fiind cel de supraalimentare prin rezonanţă. Funcţionarea fără probleme a sistemelor avansate de admisie prezentate mai sus se poate face numai în prezenţa unui sistem de filtrare a aerului admis la fel de performant, astfel şi acestuia din urmă impunându-ise cerinţe la fel de complexe. Pentru a observa influenţa elementului filtrant asupra eficienţei sistemului de filtrare, s-au măsurat caracteristicile motorului la modificarea parametrilor elementului filtrant (permeabilitatea mediului filtrant). Rezultatele obţinute arată că elementul filtrant dimesionat corespunzător pentru a asigura debitul de aer necesar şi în cazul îmbâcsirii parţiale nu are o influenţă majoră asupra debitului de aer admis în cilindrii, chiar dacă se dublează sau injumătăţeşte debitul elementului filtrant. Datorită adoptării pe scară largă a biocombustibililor, s-a făcut un studiu al influenţei pe care acest tip de carburant o are asupra funcţionării motorului. Astfel, s-au măsurat parametrii motorului la alimentarea cu un amestec de benzină-izopropanol 50-50%, pentru a observa eventualele influenţe ale unui amestec combustibil cu concentraţie mare de alcool.
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Timişoara: Editura Politehnica en_US
dc.relation.ispartofseries 9 Inginerie Mecanică;95
dc.subject Motoare cu aprindere prin scânteie en_US
dc.subject Sisteme de alimentare en_US
dc.subject Aer en_US
dc.subject Izopropanol en_US
dc.subject Teză de doctorat en_US
dc.title Studii şi cercetări privind influenţa sistemului de admisie asupra performanţelor motoarelor cu aprindere prin scânteie şi injecţie indirectă de combustibil en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account