Abstract:
Teza de doctorat îşi propune să analizeze unii factori de influenţă asupra stării tehnice a drumurilor, şi să particularizeze influenţa acestora pentru zona Banatului. În acest sens, lucrarea de faţă caută să evidenţieze unele caracteristici specifice ale zonei Banatului, precum şi influenţa acestora asupra comportării în exploatare a complexelor rutiere, implicit asupra stării tehnice a drumurilor.
Parametrii stării tehnice luaţi în considerare sunt cei care definesc de fapt această noţiune: planeitatea suprafeţei de rulare, rugozitatea suprafeţei îmbrăcăminţii rutiere, capacitatea portantă a complexului rutier şi starea de degradare a îmbrăcăminţii rutiere, dar se pune accent, mai ales în partea de cercetare
experimentală efectuată de autor, pe parametrul capacitate portantă. În acest sens, sunt luate în studiu un număr total de 18 sectoare experimentale de drumuri naţionale, cu lungimea de 200,00 m, de pe raza administrativă a D.R.D.P. Timişoara pe care sunt efectuate o serie de investigaţii şi măsurători de
capacitate portantă prin diferite metode conforme cu normele din ţara noastră. Totodată, aceleaşi sectoare experimentale sunt supuse modelării matematice şi cercetate prin variaţii ale factorilor de influenţă consideraţi în teza de doctorat. Pe baza studiilor teoretice şi experimentale au rezultat o
serie de concluzii interesante şi totodată extrem de valoroase pentru domeniul infrastructurii rutiere, care deschid o serie de oportunităţi pentru cercetări ulterioare în domeniu.