Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/367
Titlu: Contribuții privind managementul calității proiectului în industria automotive
Autori: Tiuc, Daniel
Subiecte: Managementul calităţii
Industrie auto
Managementul dezvoltării
Management de proiect
Teză de doctorat
Data publicării: 2016
Editura: Timişoara: Editura Politehnica
Citare: Tiuc, Daniel. Contribuții privind managementul calității proiectului în industria automotive. Timişoara: Editura Politehnica, 2016
Serie/Nr. raport: 8 Inginerie Industrială;67
Abstract: Teza de doctorat este axată pe îmbunătățirea calității proiectului, studiul fiind concentrat pe etapa de concepție și detaliere a produsului din industria automotive. Obiectivul cercetării îl constituie analiza și rezolvarea unor probleme actuale și extrem de sensibile legate de calitatea unui proiect de dezvoltare de produs, în vederea îmbunătățirii acesteia, ceea ce necesită: evaluarea cerințelor de calitate, analiza riscurilor, acțiuni corective în urma reclamațiilor de calitate. Cercetările întreprinse pleacă de la evaluarea stadiului actual al cunoașterii privind managementul proiectului de dezvoltare a produsului, din care este conturat în mod specific managementul calității, fiind sintetizat modelul propus de fiecare abordare. Pentru rezolvarea celor trei probleme a fost abordat studiul în detaliu al metodologiilor actuale folosite în managementul calității proiectului: QFD, TRIZ, FMEA ș.a. Pe baza acestora s-a conturat rezolvarea primei probleme, aducându-se contribuții la procesul de analiză a cerințelor de calitate sub formă de constrângeri. În acest sens a fost combinată metoda QFD cu TRIZ, prin care să fie identificate elementele de conflict și să fie eliminate constrângerile sau contradicțiile. În rezolvarea celei de-a doua probleme au fost aduse contribuții privind analiza de riscuri folosind FMEA, au fost dezvoltate mai multe D-FMEA, au fost extrase efectele - modurile de defectare - cauzele și împărțite în grupe standard, au fost alocați parametri tehnici la fiecare caracteristică din D-FMEA, îmbunătățindu-se timpul de analiză precum și calitatea analizei, cu TRIZ-DFMEA, fiind propus un model propriu denumit RA-IS (Risk Analysis-Inovative Solution). În studiul și rezolvarea ultimei probleme s-a plecat de la faptul că acțiunile corective nu sunt validate înainte de implementare și pot genera alte costuri dacă problema nu este rezolvată. În acest sens s-a propus folosirea TRIZ în analiza cauzei, precum și în documentarea de 8D-Report, fiind propus un model original. În finalul fiecărei probleme abordate modelele propuse au fost validate în cadrul proiectelor aflate în dezvoltare, în acest fel fiind confirmată utilitatea și valoarea adăugată.
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/367
ISBN: 9786063501128
Colecţia:Teze de doctorat/Phd theses

Fişierele documentului:
Fişier Descriere MărimeFormat 
BUPT_TD_Tiuc.pdf7.49 MBAdobe PDFVizualizare/Deschidere


Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.